به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، فاطمه سادات حسینی در جمع بانوان کارآفرین شهرستان زرند افزود: از مجموع اشتغال ایجاده شده در حوزه بانوان طی سال جاری، سه هزار و 500 شغل مربوط به کمیته امداد، یک هزار و 53 شغل مربوط به بهزیستی، پنج هزار شغل در حوزه تولید پوشاک و 2 هزار مورد نیز مربوط به نصب پنل های خورشیدی برای زنان سرپرست خانوار بوده است.
وی با اشاره به اینکه با ایجاد صندوق های خرد روستایی برای 702 نفر شغل ایجاد شده است عنوان کرد: 6 هزار و 500 اشتغال نیز توسط کارآفرینان در خانه های روستائیان ایجاد شده که این مشاغل اغلب در زمینه صنایع دستی، گیاهان دارویی وتولید پوشاک است.
وی به راه اندازی سامانه سمابانو اشاره و بیان کرد: این سامانه به منزله چتری بر تمام مشاغل زنان کرمان است که تاکنون 30 صنف در این سامانه شناسایی شده است.
وی به اقدامات حوزه بانوان در حوزه آموزش و پژوهش اشاره و بیان کرد: دوره های آموزشی در خصوص مهارت های زندگی و شغلی، تدوین سندهای سلامت واشتغال و انعقاد سه تفاهم نامه ملی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اشتغال در این راستا انجام شده است.
حسینی به اقدامات حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز اشاره و بیان کرد: زنان استان کرمان رتبه اول مشارکت در شوراها و دهیاری ها و مهارتهای زندگی و تاب آوری اجتماعی را به خود اختصاص داده اند.
وی درباره ورزش و نشاط بانوان نیز گفت: بانوان استان کرمان در حوزه ورزش قهرمانی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده اند و در کنار آن در راستای شناسایی استعدادها، قهرمان پروری و حمایت از قهرمانان تلاش شده است.
وی ادامه داد: در حوزه سلامت و بهداشت بانوان استان کرمان نیز سند سلامت بانوان استان تدوین شده و در کنار آن، توسعه بیمارستان‌ های جنوبی و توسعه خانه های بهداشت نیز انجام شده است.
وی به چشم انداز و برنامه های 12گانه و مطالبات جدی بانوان استان در سال 97 اشاره و بیان کرد: تدوین سند توسعه، رصد و پایش وضعیت بانوان استان به صورت آماری و کاربردی و ارائه نقشه راه با همکاری سازمانهای مختلف یکی از این ولویت ها است.
وی ادامه داد: مردمی شدن شورای راهبردی سما بانو و مطالبه گری در شورا به صورت بیان مشکلات و بیان راهکار تصمیم سازی توسط بانوان درهر انجمن، فعالیت شورای تحکیم تعالی خانواده با محوریت والدین در ادارات، مساجد و محلات، توسعه مراکز مشاوره سلامت خانواده در ادارات و مناطق محروم و حاشیه شهرها و آموزش های هماهنگ با موضوع مهارتهای زندگی و تاب آوری اجتماعی از دیگر برنامه های سال 97 به شمار می رود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تصریح کرد: پیگیری از طریق فراکسیون بانوان مجلس در راستای توسعه و حمایت شرکتهای دانش بنیان، اشتغال سبز و گردشگری با رویکرد فن آوری و توسعه و تقویت صندوقهای محلی و شرکتهای تعاونی ، مطالبه بازارچه خوداشتغالی و نمایشگاه، حمایت از سازمانهای مردم نهاد حوزه زنان وخانواده و ایجاد پارک ویژه سلامت دختران جوان و خانواده ها، توسعه خانه های بهداشت و حمایت از همیاران سلامت در مناطق محروم و فعالیت هماهنگ کار گروه های چهارگانه کنوانسیون حقوق کودک در تمام شهرستانها از دیگر برنامه های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در سال 97 است.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.