محمدرضا عظیمی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر تخفیف عوارض ،شهرداری هم رسیدگی به معابر و تامین روشنایی برای این بافتهای فرسوده را در برنامه کاری خود دارد.
وی بیان کرد: شهر رفسنجان از گذشته دور قدمت تاریخی بالایی دارد و از وجود شخصیت های مهم و برجسته، محصولات ارزآور و آثار و بناهای تاریخی و گردشگری و دیگر ظرفیتها در این شهر به عنوان برند می توان استفاده کرد تا رفسنجان را بیش از پیش به دنیا معرفی کرد.
وی با بیان اینکه نباید گذاشت نسل جوان با ورود تکنولوژی از نسل گذشته خود غافل شود تصریح کرد: با توجه به اینکه رفسنجان از فرهنگ غنی برخوردار است می توان نسل جدید را به نسل گذشته اجداد و نیاکان پیوند زد به نحوی که با احیای بافت تاریخی و کوچه های تاریخی در رفسنجان نسل جدید با قدم زدن در این کوچه ها گذشته خود را بداند.
شهردار رفسنجان خاطرنشان کرد: برای احیای بافت های فرسوده و ارتقای مسائل شهری، فرهنگی و اجتماعی به متقاضیان نوسازی در این مناطق تسهیلات با سود پایین ارائه می شود و مناطق شهری رفسنجان از جمله کوی شهید جهاندیده، فیض آباد، قاسم آباد، رحمت آباد و غیره در این شهر به عنوان بافت فرسوده تعریف شده اند که در این مناطق به متقاضیان ساخت مسکن و نوسازی تسهیلات ارائه می شود.
وی بودجه سال 97 شهرداری این شهرستان 180 میلیارد تومان عنوان کرد که نسبت به سالجاری 80 درصد افزایش داشته است و این موضوع قطعا بر خدمات رسانی در شان شعروندان موثر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه بودجه سال 96 حدود 110 میلیارد تومان بوده است اظهار کرد: بودجه سال آینده برای تمامی بخشها از جمله فرهنگی، اجتماعی، آسفالت، طراحی های سطح شهر، مبلمان شهری، رسیدگی به عمق محلات، رسیدگی به فضای سبز و پارکها صرف خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین بخشی از این بودجه صرف ساماندهی ترافیک شهری و رسیدگی به معابر و روشنایی آنها می شود.
**450پروژه جدید عمران شهری در رفسنجان
عظیمی زاده بیان کرد: سال آینده عملیات اجرایی 450 پروژه جدید شهری آغاز خواهد شد که امیدواریم تحول اساسی در حوزه های مختلف عمرانی، زیرساختها، زیربناها و بخشهای فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود.
وی بیان کرد: ایجاد شهری امن در بُعد اقتصادی، اجتماعی، ترافیکی، ساخت و ساز و غیره ، انسان محوری ،برندسازی ،پاسداری از فرهنگ ها و ... از برنامه های اصلی شهرداری رفسنجان است که اجرایی خواهند شد.
وی ادامه داد: شهر باید امن باشد تا مسافران و گردشگران و همشهریان با آسودگی خاطر در این شهر قدم بردارند، در مورد انسان محوری نیز در قالب ایجاد پارکها و فضای تفریحی و تفرجی، برگزاری جشن ها و آیین ها و برنامه های اجتماعی، ساماندهی پیاده روها و ایجاد تنوع زندگی در شهر می توان همواره به خواسته های به حق مردم پاسخ داد.
شهردار رفسنجان در مورد امحای زباله های عفونی هم گفت: زباله های عفونی قبل از تدفین باید امحا شوند که در رفسنجان توسط دستگاهی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) امحاشده و سپس برای دفن به محلی دور از شهر انتقالداده می شود.
وی گفت: برای تفکیک زباله های خشک و تر معمولی نیز باید با بخش خصوصی وارد عمل شد و از زباله تر پس از جداسازی می توان کود تولید و به مصرف باغات و مزارع و فضاهای سبز استفاده کرد.
شهرستان رفسنجان با حدود 8273 کیلومتر مربع بیش از چهار درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است و با جمعیت 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.