به گزارش ایرنا، سرهنگ یدالله حسن پور روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: در روزهای اخیر تیم نامحسوس پلیس در ادامه رصدهای مستمر خود در یکی از محلات کرمان با یک دستگاه خودروی پراید سرقتی مواجه شده که به محض اقدام برای برخورد با سارق این خودرو، سرویس یکی از مدارس کرمان به محل وقوع حادثه می رسد و با وجود تیراندازی سارق به سمت نیروهای انتظامی، به دلیل احتمال آسیب رسیدن به دانش آموزان، تیراندازی از سوی پلیس انجام نشد.
وی خاطرنشان کرد: سارق مسلح با سواستفاده از شرایط موجود در محل و با رها کردن خودروی سرقتی و نیز با استفاده از خودروی سرویس مدرسه از محل فرار کرد و ماموران انتظامی نیز اقدام به تعقیب متهم کردند و با توجه به شلوغی خیابان های شهر و احتمال آسیب رسیدن به شهروندان، ماموران پلیس استفاده از سلاح را به صلاح ندانستند.
وی با اشاره به اینکه سارق پس از کوبیدن خودروی سرویس مدرسه به جدول خیابان و نیز سرقت مسلحانه خودروی دیگری، در نهایت موفق به فرار شد، ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی در کمتر از 12 ساعت با یک اقدام خوب اطلاعاتی و اشرافیت خود توانستد محل اختفای سارق را در یکی از محلات کرمان شناسایی کرده و در نیمه شب با تاکتیک عملیاتی خاص این فرد مسلح را به بیرون از خانه کشانده و دستگیر کردند.
وی گفت: این نحوه دستگیری در حالی انجام شد که با توجه به مسلح بودن سارق اگر به شیوه های مرسوم، اقدام به دستگیری وی می شد احتمال صدمه وارد شدن به نیروهای انتظامی و نیز سارق مسلح فراری وجود داشت اما با تاکتیک ویژه انجام شده، نامبرده دستگیر شده و به منظور بررسی ها تخصصی در اختیار پلیس آگاهی است.
وی خاطرنشان کرد: این متهم به سرقت مسلحانه چهار دستگاه خودرو اعتراف کرده و چهار خودروی سرقتی و سلاح نیز از وی کشف شده است.
سرهنگ حسن پور در ادامه سخنان خود گفت: تمامی قتل ها در استان کرمان کشف شده و میزان کشف قتل در سال جاری بالای 100 درصد است.
وی با اشاره به این مطلب که نیروهای پلیس آگاهی کشف علمی و اطلاعاتی را سرلوحه قرار می دهند، گفت: بر همین اساس در روزهای اخیر سارقان خودروهای گرانقیمت در کمتر از 12 ساعت شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان با تاکید بر کاهش چشمگیر سرقت های مسلحانه و قتل ها، گفت: درسال جاری قتل های سریالی نداشته ایم.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.