حسین رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه گیاه آلوئه ورا برای رشد به آب کم نیاز دارد افزود: 18 هزار بوته آلوئه ورا در چهار هزار و 800 متر مربع کشت شده است.
وی تصریح کرد: گیاه آلوئه ورا آفت ندارد و به کود کمی نیاز دارد ضمن اینکه اگر پاجوش این گیاه بزرگ باشد طی سه ماه به بار می نشیند و اگر کوچک باشد طول مدت هفت ماه ثمر می دهد.
رضایی بیان کرد: هر بوته گیاه آلوئه ورا 17 تا 20 عدد پاجوش دارد و در رفسنجان آب و هوای مناسب رشد این گیاه وجود دارد به طوری که دمای 50 درجه را تحمل می کند و نسبت به گرما مقاوم است.
وی با بیان اینکه آلوئه ورا به دلیل قابلیت فراوری بالا زمینه مناسبی برای اشتغالزایی دارد خاطرنشان کرد: اگر کشاورزان برای خرید دستگاه های صنایع تبدیلی مورد حمایت قرار بگیرند یا در صنایع تبدیلی سرمایه گذاری کنند با تولید انواع کرم، شربت، ژل، دارو و غیره از آلوئه ورا می توانند اشتغالزایی و سودآوری کنند.
وی ادامه داد: پرداختن به صنایع فراوری آلوئه ورا علاوه بر ترویج مصرف گیاهان دارویی می تواند به در اختیار گرفتن بازارهای صادراتی عراق، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس کمک کند.
رضایی عنوان کرد: آلوئه ورا به عنوان یک گیاه استوایی، حاوی فهرستی بلند بالا از خواص دارویی و خوراکی است آلوئه ورا با توجه به مزیت ها و بازار مناسبی که در ایران پیدا کرده از چند سال قبل در کشورمان کشت می شود.
رضایی ادامه داد: به متقاضیان کشت این گیاه تسهیلات کم بهره نیز اعطا می شود.
رفسنجان با جمعیت 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.