احمد جمالی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح از 15 اسفند ماه جاری آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال 97 ادامه دارد.
وی افزود: 30 کارشناس بهداشت محیط در شهرستانهای انار و رفسنجان شامل 22 نیروی بازرس و 8 نیروی ستادی این طرح را اجرا می کنند و از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه مراکز حساس شامل قنادی ها، رستوران های داخلی شهری و بین راهی و اغذیه فروشی ها بازدید و بازرسی می کنند.
جمالی زاده خاطرنشان کرد: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی طی این طرح یکبار و مراکز حساس نیز طی اجرای این طرح سه مرتبه مورد بازرسی قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: به غیر از این 5 هزار مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز حساس، یکهزار اماکن عمومی شامل پارکها، مساجد، پمپ بنزین ها و حسینیه ها در 2شهرستان رفسنجان و انار نیز مورد بازدید قرار خواهند گرفت .
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دو نوع تخلفات داریم یکی تخلفاتی که مستقیم بر روی سلامتی مردم اثرمی گذارد و دیگری که مستقیم روی سلامتی مردم اثر نمی گذارد.
مجید رنجبر کاظمی افزود: اگر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تخلفاتی را داشته باشند که مستقیم بر روی سلامتی افراد تأثیرگذار باشد ظرف مدت 48 ساعت تعطیل و پلمپ می شوند.
وی تصریح کرد: اگر مراکزی تخلفاتی انجام دهند که مستقیم روی سلامتی مردم اثر نمی گذارد به آنها توصیه و تذکراتی داده می شود تا نسبت به رفع نقص شان اقدام کنند.
رنجبر کاظمی بیان کرد: چنانچه مرکزی ماده غذایی عرضه کند که تاریخ مصرفش گذشته باشد یا قنادی هایی که فساد در محصولاتشان دیده شود در مرحله اول این محصولات جمع آوری می شود و در صورت تکرار شدن در مراحل دوم و سوم کار به مراجع قضایی کشیده می شود و امکان تعطیلی و پلمپ شدن مرکز نیز وجود دارد.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: در اجرای این طرح در 15 اسفندماه 95 تا 15 فروردین ماه 96 از بیش از 5 هزار و 800 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رفسنجان و انار بازدید به عمل آمد که 22 مورد اخطار بحرانی و 124 مورد اخطار غیر بحرانی داشتیم و از مجموع این اخطارها چهار مورد به تعطیلی و پلمپ کشیده شد و چهارمورد هم به مراجع قضایی معرفی شدند.
رنجبر کاظمی عنوان کرد: همچنین طی اجرای این طرح در سال گذشته 135 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و 125 مورد نمونه برداری از مواد غذایی داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح طی مدت یاد شده در رفسنجان و انار 2 هزار و 943 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف معدوم سازی شد که شامل 350 کیلوگرم شیرینی جات، 1200 لیتر نوشیدنی، 300 کیلوگرم گوشت و مواد پروتئینی، 800 کیلوگرم خواربار و خشکبار و 400 کیلوگرم لبنیات بوده است.
وی به مردم توصیه کرد: مواد غذایی را از مراکزی تهیه کنند که تحت نظارت بهداشت باشند و مواد غذایی فله ای را از اغذیه فروشی ها و سوپری ها تهیه نکنند.
رنجبر کاظمی اضافه کرد: حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه و کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با آب و مواد غذایی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
وی گفت: سامانه 190 آماده پاسخگویی به شکایات مسافران نوروزی می باشد.
رفسنجان با 311 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.