به گزارش دریافتی ایرنا از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ امین یادگارنژاد روز چهارشنبه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه ارزان بودن هیچ کالایی بدون دلیل نیست افزود: هموطنان باید مراقب باشند و گول تبلیغات رنگارنگ و جذاب در فضای مجازی را نخورند.
وی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن روز مادر و افزایش تقاضای خرید به‌ عنوان هدیه در این روز شاهد افزایش آگهی‌ های تبلیغاتی و فروش آنلاین در فضای مجازی و بخصوص شبکه ‌های اجتماعی به مناسبت این روز هستیم.
رئیس پلیس فتا استان کرمان ادامه داد: بسیاری از کاربران با توجه به محدودیت‌ های زمانی و مکانی تلاش می کنند با خرید از فروشگاه ‌های اینترنتی که ارسال محموله را نیز بر عهده‌ دارند در اختصاص زمان به خرید صرفه جویی کنند.
وی گفت: یکی از شگردهای مجرمان سایبری شبیه ‌سازی صفحات مهم بانکی است که در اصطلاح فیشینگ نام دارد و فردی که این کار را انجام می‌ دهد با عنوان فیشر شناخته می شود.
سرهنگ یادگارنژاد تاکید کرد: کاربران باید مراقب باشند در خریدهای اینترنتی در دام فیشرها نیفتند و اطلاعات بانکی آنها به سرقت نرود.
وی گفت : مهمترین موضوع در خرید از فروشگاه‌ های اینترنتی، اصالت و اعتبار سایت فروشگاهی است که در حال حاضر مرکز توسعه و تجارت الکترونیک با اعطای نماد اعتماد الکترونیک (enamad) به سایت‌ های فروشگاهی دارای فعالیت مجاز، درصدد ساماندهی فروشگاه ‌های مجازی است .
وی در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: کاربران باید بدانند که مهمترین نکته در راستای ناکام گذاشتن فیشرها (طراحان صفحات فیشینگ) رعایت نکات ساده ایمنی همچون تایپ کردن آدرس سایت، جستجو نکردن سایت ها و درگاههای بانکی در موتورهای جستجو و توجه به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است.
رئیس پلیس فتا کرمان تاکید کرد: کاربران از کپی کردن یا رفتن به لینک ‌هایی که در سایت ‌های مختلف ارائه‌می شود باید خودداری کنند.
وی پلیس فتا را دریچه ارتباطی با شهروندان دانست و افزود: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)از هموطنان درخواست می ‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت این پلیس تخصصی و به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت‌ های سایبری، گزارش کنند.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.