دکتر شاپور کوهستانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره از هشتم تا 14 اسفند ماه سال جاری در دانشگاه جیرفت دایر است و علاقمندان می توانند از ساعت هشت صبح تا 15 بعد از ظهر از این نمایشگاه بازدید کنند.
وی ادامه داد: در این جشنواره غرفه هایی از آثار و فرهنگ اقوام بلوچ، لر بختیاری، ترک قشقایی، کرد، کرمان، جیرفت، اصفهان، بندرعباس، رودان و شیراز توسط دانشجویان دانشگاه جیرفت دایر شده است.
وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی اقوام ایرانی در راستای ایجاد وحدت و انسجام ملی، تبادل فرهنگی و افزایش دلبستگی میان اقوام مختلف ایرانی و نشان دادن گوشه ای از زیبایی های منحصر به فرد ایران اسلامی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.
وی ادامه داد: از دیگر اهداف این جشنواره احیای برخی سنت ها و آیین هاست که رو به فراموشی است و برای احیای این فرهنگ ها باید تلاش کرد.
وی بیان کرد: نمایش سبک زندگی اصیل و دست نخورده ایرانی از جمله اهداف دیگر جشنواره اقوام ایرانی است لذا فضایی فراهم شده تا دانشجویان با بخشی از آداب و رسوم، صنایع دستی و هنرهای سنتی اقوام مختلف ایرانی و در واقع با ریشه های تاریخی خود آشنا شوند.
رئیس دانشگاه جیرفت عنوان کرد: جشنواره بزرگ اقوام و فرهنگ ایران زمین با تلاش مدیریت فرهنگی و اجتماعی و با حضور نمایندگان دانشجویی از اقوام مختلف سراسر کشور در این دانشگاه در حال برگزاری است.
وی گفت: در این جشنواره همچنین سعی شده تا آداب و رسوم، پوشش، فرهنگ، هنر، صنایع دستی و غذاهای اقوام به نمایش گذاشته شود.
چهار هزار دانشجو و 110 عضو هیات علمی در دانشگاه جیرفت فعالیت می کنند.
3029/7450
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.