به گزارش ایرنا در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسین آقامیری از کارشناس فرهنگی و مذهبی، گفت: دشمن تلاش می کند روحیه شهادت طلبی و ایثار از جامعه ایران اسلامی تضعیف شود ولی شهید حججی ها نشان دادند که دوران خرازی ها تمام نشده است.
وی افزود: دشمن از تجهیزات ما نمی ترسد بلکه آنچه دشمن را به هراس انداخته، روحیه شهادت طلبی خرازی ها و حججی ها است.
این روحانی با اشاره به برنامه های دشمن برای از بین بردن روحیه شهادت طلبی در جامعه، اضافه کرد: دشمن برای نیل به این هدف سرمایه‌ گذاری‌های کلانی کرده و مهمترین راهبرد آن تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی مردم است.
وی اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب کلید واژه قرآنی جهاد کبیر را در مقابل این تلاش دشمن مطرح کردند و بی شک قرارگرفتن جامعه در این مسیر، دشمن را ناکام می کند.
او با اشاره به انس شهید خرازی ها و حججی ها با مسجد از دوران کودکی، گفت: شالوده عقیدتی و فکری اولین قدم برای تربیت فرزند است که والدین باید مراقب این مساله باشند و مسجد جایگاه مهمی در تقویت این بعد زندگی انسان دارد.
حجت الاسلام آقا میری همچنین به نقش روزی حلال در تربیت فرزند اشاره کرد و گفت: شهادت یک امر فردی نیست، بلکه پدر، مادر و همسر شهید نیز در رسیدن شهید به این جایگاه نقش موثری دارند.
وی به ویژگی های سرداران شهیدی چون ' خرازی'، ' باکری ' و ' همت ' اشاره کرد و گفت: خضوع مثال‌ زدنی و رفتار این شهدای گرانقدر بگونه ‌ای بود که افراد متوجه جایگاه فرماندهی آنان نمی ‌شدند.
حجت‌ الاسلام آقا میری تأکید کرد: مدافعان حرم کشورمان به دشمن ثابت کردند که نسل جوان ما در وسط میدان هستند و همانند شهید خرازی ها، کیان اسلامی را با جان خود حراست می کنند.
وی تصریح کرد: به رغم اینکه رسانه های متعددی در اختیار داریم، تولیدات مناسب و جذابی در خصوص شهدای مدافع حرم نداشته ایم و برخی شبهه افکنان در جامعه در خصوص شهدای مدافع حرم لجن پراکنی می کنند.
این کارشناس دینی با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه شهید خرازی، خاطرنشان کرد: شهید خرازی در کلام خود از مسئولان و مردم خواسته است با مفاسد، فحشا و بی‌حجابی ایستادگی کنید و با جدیت هر چه تمام‌تر جلو این فسادها را بگیرید.
وی با بیان اینکه وصیت نامه های شهدا، بیانگر مطالبات آنها از جامعه کنونی است، افزود: جوانان هم باید خود به مطالبات شهدا عمل و آنها را از مسئولان پیگیری کنند.
سردار شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر14 امام حسین (ع) هشتم اسفند 1365 در عملیات کربلای به درجه شادت نائل شد.
سی و یکمین سالگرد این شهید با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران پنجشنبه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.
7134/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.