به گزارش ایرنا محمدعلی طهماسبی عصر چهارشنبه در آخرین روز از نشست سالانه برنامه ریزی طرح توسعه گلخانه های کشور در جیرفت افزود: سطح زیرکشت محصولات باغبانی کشور 2 میلیون و 800 هزار هکتار است که از این میزان 900 هکتار باغ مسن نیازمند بازسازی است.
وی ادامه داد: از سطح باغات کشور 400 هزار هکتار زیر کشت نهال و غیربارور است و سالانه از مجموع باغات سطح کشور 21 میلیون تن تولیدات باغی ایجاد می شود و در برنامه ششم توسعه کشور 630 هکتار از باغات بازسازی خواهند شد.
وی بیان کرد: باغداران با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی در منطقه خود از مشاوره کارشناسان پیرامون استفاده از نهال لیبل دار و جلوگیری از بیماری های واگیر دار جلوگیری کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سطح گلخانه های کشور در حال حاضر 12 هزار و 300 هکتار است اظهار کرد: بازسازی پنج هزار و 300 هکتار گلخانه در دستور کار قرار گرفته که در طول برنامه ششم توسعه تاکنون 373 هکتار کاملا بازسازی شده است.
***
95 هزار تن محصولات گلخانه ای صادر شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم در این آیین گفت: سال گذشته 95 هزار تن محصولات گلخانه ای از این منطقه به خارج کشور صادر شده است .
سید یعقوب موسوی ارزش این میزان صادرات را 97 میلیون دلار عنوان کرد که عمدتا به کشور روسیه صادر شده است .
وی با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: با صادرات محصولات کشاورزی دنبال تحقق شعار سال رهبری می باشیم.
وی تصریح کرد: کاهش سطح زیر کاشت محصولات آب بر (ذرت) و محصولات آسیب پذیر (پیاز، هندوانه و گوجه فرنگی)، توسعه سطح گلخانه های منطقه از یکهزار و 250 هکتار به یکهزار و 700هکتار، توسعه کاشت محصولات استراتژیک کلزا و گندم به میزان 2 هزار و 750هکتار و توسعه کاشت محصولات با مصرف آب پایین مانند خربزه و ملون ها و انواع کاهو و کلم، هویج و حبوبات در سطح سه هزار و 250هکتار از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان طی چند سال اخیر است.
سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در منطقه جنوب کرمان تولید می شود.
7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.