به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی افزود: 20 سال قبل اولین پارک علم و فنآوری کشور در استان کرمان تشکیل شد و زمانی در دولت قبل این پارک به هایتیک تبدیل شد در آن انحراف ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه کارگروه مصوب تخصصی آموزش پژوهش و نوآوری در کشور وجود دارد گفت: با تغییر شکل و اسم کارگروه ها کار انجام نمی شود و ما باید به سمتی حرکت کنیم که شرکت های دانش بنیان به معنای واقعی خود فعال شوند.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید تعداد شرکت های دانش بنیان و صادرات این شرکت ها رشد بسیار زیادی داشته و علاقه مند هستیم در دنیای امروز که تولید ثروت از کار و کارخانه به ایده و عمل تبدیل شده این شرکت ها را توسعه بدهیم.
رزم حسینی با اشاره به فعالیت معین های اقتصادی در استان کرمان و تضمین ایجاد سه هزار شغل در یکی از شهرستان های استان کرمان تا پایان سال 98، عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان باید ظرفیت ایجاد کنند و مهم این است که کار عملیاتی انجام شود.
استاندار کرمان گفت: فعالیت دولت در استان کرمان آنقدر زیاد شده که بخش خصوصی باید تلاش کند که به آن برسد و مدیران دولتی واقعا پای کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: اگر بنگاه های اقتصادی مدیریت خوب، کارآمد و باهوش داشته باشند، ممکن است سال اول ضرر دهند اما در سال های بعدی سود داشته و ضرر خود را جبران کنند.
وی افزود: امروز روزگار به گونه ای است که اگر در حوزه شرکت های دانش بنیان و ایده های نو نرویم، عقب خواهیم افتاد.
وی بر تعیین راههای آسان تر برای دریافت مجوزهای شرکت های دانش بنیان تاکید و خاطرنشان کرد: معین های اقتصادی استان آماده همکاری با شرکت های دانش بنیان هستند.
/3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.