به گزارش ایرنا، استاندار کرمان امروز بدو ورود به زرند گلخانه هیدروپونیک تمام اتوماتیک این شهرستان را با 20 میلیارد ریال اعتبار افتتاح کرد.
علیرضا رزم حسینی در ادامه کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح گل خشک ایرانمنش با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال را نیز بر زمین زد و تصریح کرد: با اقداماتی که در حوزه گل در استان در حال انجام است ممکن است در آینده کاشت گل جایگزین پسته شود.
وی تصریح کرد: اگر مقداری اندیشمندانه رفتار کنیم می توانیم بحران آب و خشکسالی را به خوبی مدیریت کنیم، ضمن آنکه درآمد مردم افزایش دهیم.
رزم حسینی بر لزوم افزایش بهره وری آب و خاک تاکید کرد و افزود: می توانیم با توسعه و ایجاد شهرک گل، پایانه صادراتی گل ایجاد کنیم.
رزم حسینی در ادامه فاز اول بزرگترین پروژه آبیاری تحت فشار استان در سطح 550 هکتار را نیز افتتاح و سپس فاز نخست پروژه تامین آب آشامیدنی روستاهای مجتمع حاشیه غربی شهرستان زرند را نیز افتتاح کرد که با افتتاح این طرح هزار و 800 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.
فاز نخست پروژه تامین آب شرب روستاهای مجتمع حاشیه غربی شهرستان زرند 80 هزار ریال اعتبار و با پنج ایستگاه پمپاژ آبرسانی به 18 روستا را انجام می دهد.
استاندار کرمان با بیان اینکه توجه به تامین آب آشامیدنی مردم از رویکردهای دولت تدبیر و امید است تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از روستاهای استان کرمان از نعمت آب و برق برخوردار نبوده اند که امروز زیرساخت های در اکثر روستاها تکمیل شده است.
وی ادامه داد: برای تقویت اقتصاد خانوار روستایی و شهری گام های اساسی برداشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 360 میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی با سود چهار درصد به اسان کرمان اختصاص یافته است 500 میلیارد تومان آن به روستاها اختصاص داده شده است.
وی عنوان کرد: ما آمادگی لازم را برای آموزش جوانان برای استفاده از تسهیلات خوداشتغالی را داریم.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این آئین گفت: 30 هکتار گلخانه در شهرستان زرند داریم که سطح زیر کشت پنج هکتار آن گل شاخه بریده است.
عباس سعیدی با بیان اینکه 18 درصد سطح زیر کشت استان کرمان تحت پوشش آبیاری تحت فشار است گفت: 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد.
وی ادامه داد: پروژه آبیاری تحت فشار استان در سطح 550 هکتار از مصوبات 17 گانه طرح همیاران آب است که که با صرف 6 میلیارد و 940 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: دولت به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار، 10 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند.
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان از انجام 513 پروژه آبرسانی در سطح استان در سال 95 خبر داد و افزود: در سال جاری 136 پروژه آبرسانی در سطح استان داشتیم که پروژه آبرسانی به مجتمع حاشیه غربی شهرستان زرند پنجاهمین پروژه ای است که امسال مورد افتتاح قرار گرفته است.
رشیدی نژاد افزود: در سال گذشته بیش از 2 هزار کیلومتر در سطح استان لوله گذاری شده است.
همچنین استاندار کرمان پروژه بهسازی و روکش آسفالت و لکه گیری کمربند شرقی زرند - راور به طول 9 کیلومتر و با سه میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار افتتاح کرد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.