به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان افزود: باید از خط بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران همانطور که امام راحل می خواستند دفاع کنیم و توجه داشته باشیم که پیروی از دستورات رهبری در تمام سطوح کشور ما را به پیروزی خواهد رساند.
وی از ارتقای جهش تاثیرگذار در منطقه به عنوان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نام برد و گفت: امروز جمهوری اسلامی در منطقه حرف اول را می زند و اگر هر کدام از قدرت های دنیا بخواهند کاری انجام دهند بدون جمهوری اسلامی نمی توانند انجام بدهند.
امام جمعه کرمان تاکید کرد: آیا این همه پیشرفت افتخارات کمی است؟ آن وقت برخی سیاه نمایی می کنند و می گویند دولت ها و جمهوری اسلامی کاری نکرده اند.
وی گفت: برخی مشکلات کوچک هم وجود دارد که عاجزانه از مسئولان می خواهم این مشکلات را بر طرف کنند تا کشور را با قدرت و قاطعیت به دست حضرت ولی عصر (عج) برسانیم و این امر محقق نخواهد شد جز اینکه از خط امام همانطور که امام می خواست دفاع و منویات امام و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی را رعایت کنیم.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: دشمن چشم دوخته ببیند مردم در 22 بهمن چه خواهد کرد لذا زنان و مردان انقلابی و در خط امام و رهبری در 22 بهمن باید حضور جدی داشته باشند تا دشمن را همچون گذشته مایوس کنند.
وی به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن اشاره و تصریح کرد: دشمن تلاش می کند مردم را ناامید کند و روز را شب و نظام را ناکارآمد جلوه دهد و در راه رسیدن به این هدف میلیاردها دلار بخصوص در فضای مجازی هزینه می کند تا برخی از جوانان که قبل از انقلاب و دوران مبارزه و دفاع را ندیده اند، تحت تاثیر قرار گیرند.
وی تصریح کرد: امام دشمن را نیز خوب می شناخت و اگر دشمن در لباس دوست می خواست وارد کشور شود با تیزبینی تشخیص می دادند.
وی با تاکید بر اینکه امام دشمن ستیز بود و با دشمن برخورد می کرد گفت: امام خمینی (ره) با توکل به خدا و توجه به مردم انقلاب را در 22 بهمن 57 به پیروزی رساند.
امام جمعه کرمان گفت: انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که با رای مردم نوع حکومت جمهوری اسلامی شد و این نظام دستاوردهای زیادی را برای ما به ارمغان آورد.
وی گفت: یکی از این دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استقلال بود لذا کشور توانست در پیچ های خطرناک استقلال خود را حفظ کند و سرانجام از این پیچ های خطرناک عبور کرد.
وی افزود: اکنون کشورهای غربی و شرقی می دانند باید با نگاه استقلالی ایران مذاکره کنند و حرف بزنند در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از ما حق توحش می گرفتند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی امنیت را برای کشور به ارمغان آورد که جا دارد از بسیج، سپاه، ارتش مردمی، نیروی مسلح، سربازان گمنام امام زمان (عج) تقدیر کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: آزادی مردم با حفظ موازین دینی و اسلامی و حریم ها در کشور اتفاق افتاده و مردم می توانند راحت حرف خود را بزنند.
وی از غلبه با چالش ها به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای نظام نام برد و گفت: چالش های موجود می توانست کشورها را از هستی ساقط کند.
وی افزود: ترور توده های مردم در کنار شخصیت ها از چالش های نظام بود و شهدای ترور در این کشور زیاد هستند.
وی گفت: یکی از چالش های موجود در کشور طراحی کودتاها و تحمیل جنگ بود که نظام اسلامی آنها را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: گسترش و توسعه خدمات به مردم و ایجاد دهها بستر در زیرساخت های کشور جمهوری اسلامی فراهم شده که حتی آمار موجود با کشورهای همسایه نیز قابل مقایسه نیست.
وی از ایجاد زیرساخت های فنی مهندسی در کشور به عنوان دیگر اقدامات انجام شده نام برد و گفت: همه دولت های نظام یکی پس از دیگری برای توسعه این کشور تلاش کرده اند.
وی افزود: پیشرفت های های علمی کشور نیز یکی از دستاوردهای نظام است و امروز با پیشرفت در علوم پزشکی، زیست فناوری، علوم هوا فضا، پزشکی، فناوری و ساخت فراوان داروها به دست دانشمندان، پیشرفت در سلول های بنیادین و دفاعی کشور جز 10 کشور اول دنیا هستیم.
خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: مسئولان باید عدالت را در همه جای جامعه اسلامی ساری و جاری کنند و اگر می خواهید آتش جهنم را برافروخته نکنید همه آحاد جامعه را باید ببینید.
وی تاکید کرد: مسئولان امنیتی و نیروهای مسلح در بخش امنیت کشور به اندازه کافی وقت گذاشته اند و ایران از امن ترین کشورهای دنیا است.
وی همچنین به سالروز تاسیس حفاظت اطلاعات سپاه اشاره کرد و گفت: یکی از نیروهای خدوم انقلابی و در خدمت نظام و انقلاب، سپاه رشید و شجاع است که در همه صحنه ها در کنار نیروی مسلح بخصوص نیروی هوایی که در 19 بهمن به امام پیوستند و روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشیدند از انقلاب دفاع کرده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی**
3029/1352
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.