به گزارش ایرنا ،محمد جواد فدائی شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای مدبرانه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی هم از جانب بانکها و هم از سوی دستگاههای مطالبه گر این واحدها از جمله برق و آب و گاز افزود: باید اگاه باشیم که تعطیلی یک واحد تولیدی در نهایت منجر به بیکاری تعدادی کارگر خواهد شد.
وی ادامه داد: بانکها در زمان واگذاری تسهیلات باید مطالعات دقیق فنی و تخصصی را انجام دهند تا واحدهای تولیدی پس از دریافت وام برای پرداخت اقساط تسهیلات خود با مشکل مواجه نشوند.
فدایی همچنین تاکید کرد که بانک ها باید بمنظور حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی یک رویه واحد را دنبال کنند و در ضمن با اطلاع رسانی شفاف و صحیح در راستای پیش گیری از بروز مشکلات آینده این واحدها اقدام کنند.
به گفته معاون استاندار شرکت های زیربنایی از جمله گاز و برق باید در کمک به واحدهای تولیدی با تدبیر بیشتری عمل کنند و پیگیری دریافت مطالباتشان به نحوی نباشد که موجبات تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران آنها را رقم زنند.
فدایی با تاکید بر اینکه باید در برخورد با تخلفات واحدها باید با تدبیر عمل کرد اظهار داشت : نباید تولید را تعطیل کرده و افراد را بیکار کنیم بلکه در برخورد با تخلفات واحدها باید با فرد متخلف برخورد کرده و مدیریت شرکت را به فردی توانمندتر واگذار کرد.
وی همچنین گفت : در کارگروه رفع موانع تولید به دنبال مصوبات غیر عملیاتی نیستیم و در مصوبات تنها مواردی را مد نظر قرار می دهیم که مشکلات واحدها را به طور کامل حل و موجب گشایش کار شود .
براساس این گزارش در این نشست مشکلات واحدهای شرکت تعاونی بهارستان رایان، قند مهرآوران، امیر کبیر برنا، گسترش صادرات جاویدان، احیاءاستیل فولاد بافت، تولید آجر، نمایندگی ایران خودرو زرند، مرکز معاینه فنی ماشین آلات سبک در زرند، طرح مرکز معاینه فنی دیزل در زرند، فولاد سدید ماهان، بازسازی و نوسازی قند فرهاد و گروه صنعتی لاوان تابلو مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و راهکارهای برون رفت از مشکلات پیش بینی و ارایه گردید .
تهیه و انتشار : بهنام احمدی
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.