خداداد مقبلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه از اواسط سال آینده صدور بارنامه الکترونیکی در جاده های استان کرمان اجرایی می شود گفت: با حذف بارنامه های کاغذی بارنامه ‌ها به صورت الکترونیکی صادر می شود.
وی اظهار کرد: با بررسی و برنامه ریزی های انجام شده در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور، زمینه کنترل و نظارت بر فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کالا و زیرساخت های موردنیاز آن در اجرای طرح فراهم شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان گفت: با راه اندازی طرح صدور بارنامه الکترونیکی و حذف بارنامه های کاغذی، برای هر ناوگان حامل کالا یک کد رهگیری صادر می شود و از سوی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ای و سایر دستگاه های نظارتی از جمله پلیس راه قابل کنترل و ردیابی است.
وی همچنین به مزایای اجرای این سیستم اشاره کرد و افزود: تسهیل در فرآیند صدور بارنامه، حذف تردد‌های غیرضروری و طی مسافت‌های طولانی جهت اخذ بارنامه، کاهش مصرف سوخت، تسهیل در صدور بارنامه الکترونیکی از جمله ویژگی ها و مزایای مهم اجرای این طرح به شمار می رود.
مقبلی افزود: براساس هماهنگی انجام شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستگاههای مرتبط، این طرح بصورت آزمایشی در برخی استانها اجرایی می شود و پس از ارزیابی صحت و درستی اجرای طرح، از اواسط سال 97 در سراسر کشور، از جمله استان کرمان اجرا خواهد شد.
مقبلی گفت : صدور بارنامه الکترونیکی تغییر و تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل جاده ای کالا محسوب می شود و انتظار می رود با همکاری سایر دستگاه ها ازجمله پلیس راه این طرح مهم به بهترین نحو و با بروز کمترین مشکل در کشور اجرایی شود.
9 هزار و 175 کیلومتر طول راههای آسفالته، اصلی و فرعی استان کرمان است و 927 کیلومتر و 22 گردنه برفگیر در جاده های این استان وجود دارد.
استان پهناور کرمان دارای 2 هزار کیلومتر راه اصلی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متولی راههای این استان بوده و وظیفه ایمن سازی، احداث، تعمیر، نگهداری و بازسازی جاده ها، پل ها و ابنیه ارتباطی را بر عهده دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.