به گزارش دریافتی ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خداداد مقبلی روز چهارشنبه افزود: بیشترین تردد در شهریور ماه 96 با حدود 9 میلیون و 700 هزار تردد و کمترین تردد در خردادماه امسال با حدود هفت میلیون 500 هزار به ثبت رسید.
وی بیان کرد: میانگین ساعتی تردد در محورهای استان 169 تردد ثبت شد و میانگین سرعت نقلیه حدود 80 کیلومتر، همچنین بیشترین تخلفات رانندگی، سرعت غیرمجاز گزارش شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: بیشترین ترددها به ترتیب در محورهای باغین - کرمان، سیرجان - شهربابک، ماهان - جیرفت و انار- یزد ثبت شد.
وی با اشاره به علت افزایش تردد در جاده های استان افزود: یکی از دلایل این رشد، ترسالی و بارش های زمستان 95 می باشد که باعث سرسبزی نقاط ییلاقی و افزایش سفرهای درون استانی شده است.
مقبلی با بیان اینکه رشد اقتصادی استان کرمان یکی دیگر از علل افزایش تردد است گفت: افزایش تردد وسایل نقلیه سنگین باربری و مسافربری، یکی از نشانه های رشد اقتصادی محسوب می شود که نتیجه افزایش حمل و نقل کالا و مسافر است.
وی افزود: استفاده از آمارهای اخذ شده از دستگاه های تردد شمار، اولویت ها را از جمله، اصلاح محورها، ظرفیت سنجی راهها با توجه به تعیین ظرفیت موجود راهها، توسعه راهها، تعیین ساعات اجرای تردد و اختصاص گشت راهداری و پلیس راه و اجرای طرح های ترافیکی رامشخص کرد.
استان پهناور کرمان دارای 2 هزار کیلومتر راه اصلی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متولی راههای این استان بوده و وظیفه ایمن سازی، احداث، تعمیر، نگهداری و بازسازی جاده ها، پل ها و ابنیه ارتباطی را بر عهده دارد.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.