زهرا موسی پور روز یکشنبه در حاشیه بازدید از فعالیت سازمان های مردم نهاد در حاشیه شهرک صنعتی کرمان به خبرنگار ایرنا گفت : ایجاد دفاتر تسهیل گری، در حقیقت گام و اقدام عملی و موثری در راستای تغییر چهره حاشیه ها، سکونت های غیررسمی و بافت های فرسوده شهر کرمان است .
وی با بیان اینکه دفاتر تسهیل گری در سطح شهر کرمان در مرحله انجام کارهای اداری و اجرایی هستند افزود: تلاش می کنیم این اقدام ارزشمند عملی بتواند تغییر بسیار خوبی را در شهر ایجاد کند که البته رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به نظارت و خط دهی است که باید به دقت دنبال گردد.
وی با اشاره به روند ایجاد 10 دفتر تسهیل گری در کرمان گفت: هدف این دفاتر کمک به مردم برای توانمندسازی، تغییر نگاه و اینکه مردم این مناطق بدانند که تنها خودشان هستند که باید این مناطق را بسازند.
موسی پور حدود دو سوم فعالیت دفاتر تسهیل گری را در زمینه اجتماعی عنوان کرد و گفت: به کارگیری، آموزش مهارت های لازم، مسائل بهداشتی و هر آنچه در طرح نجات به طور جسته و گریخته دنبال می گردد در دفاتر تسهیل گری به شکل سیستماتیک دنبال می گردد یعنی ابتدا مردم منطقه، معتمدین، نخبگان، منتفذین مناطق شناسایی شده و دور هم جمع شده و برای انجام کار توجیه می شوند.
وی همچنین افزود: تعامل راه و شهرسازی در بحث های مربوط به ستاد بازآفرینی شهری پایدار با دفاتر تسهیل گری نیز بسیار خوب بوده است که با این روند مطمئنا تا سال آینده می شود با بررسی مشکلات توسط تسهیل گران و چاره اندیشی برای این مشکلات اتفاقات خوبی را برای کرمان رقم زد.
موسی پور ادامه داد: ارزیابی ها و مصاحبه های لازم از تهران در رابطه با پنج شرکت انجام شده است که پس از بسته شدن قرار داد با آن ها در هر منطقه یک نهاد پایدار شامل رئیس، معاون، مددکار اجتماعی، روان شناس و جامعه شناس را داریم که این نهاد با6 نیروی متخصص وظیفه دارند در منطقه مانده و با مردم و مراکز فرهنگی، مذهبی، هنری و آموزشی و ... پیگیر ارتقای وضعیت مطلوب سکونتگاه ها باشند.
وی همچنین با بیان اینکه شرکت مهندسین مشاور مادر در تهران زیر نظر سازمان اجتماعی کشور به کار گرفته شده است اظهار داشت :مدیریت اجرای مراحل مختلف دفاتر تسهیلی و دفاتر فرهنگی اجتماعی استانداری ها نیز وظیفه نظارت بر اجرای فعالیت ها را به عهده دارند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان خاطرنشان ساخت: با دستور استاندار و تاکیدات ایشان روی طرح نجات توانستیم جزو 10 استان کشور برای اجرای پایلوت دفاتر تسهیل گری قرار بگیریم و امیدواریم بتوانیم ظرف حداکثر تا پایان بهمن ماه کارهای قانونی را انجام داده و پنج شرکت و سازمان مردم نهاد بتوانند 10 دفتر تسهیل گری را در جاهای مختلف شهر کرمان از جمله شهرک صنعتی، فیروزآباد، سیدی، فتحعلی شاهی، قلاع دختر و اردشیر ایجاد کنند.
تهیه و انتشار : بهنام احمدی ** 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.