به گزارش ایرنا ، مسعود کرباسیان روز پنج شنبه در نشست مشترک شورای اداری شهرستان بم و نرماشیر در محل تالار پرستو ارگ جدید بم با بیان اینکه قطب صنعتی خوبی در بخش خصوصی وجود دارد افزود: تورم کشور امسال 9 درصد و تک رقمی شده است.
وی اظهار کرد: باید سرمایه گذاری را وارد بورس کرد و بازار بورس در استان کرمان نیز فعال شود زیرا با این همه توان و پتانسیل استان کرمان فعالیتی در این زمینه نمی شود.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در زمینه اشتغال روستایی تسهیلاتی به مبلغ 12 هزار میلیارد تومان با سود 6 درصد در نظر گرفته شده که حدودا 200 میلیارد تومان تاکنون به دولت ابلاغ شده است و 300 میلیارد تومان نیز بزودی در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.
وی افزود: برای اشتغال باید اقدامی انجام شود و این تصمیم از سطح رهبری نظام گرفته شد و همه مسئولان در این زمینه مصمم هستند.
کرباسیان عنوان کرد: یکی از عوامل اشتغالزایی، مبحث گردشگری است که برای این تسهیلات 12 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و می توان از همین سرمایه برای بحث گردشگری هم استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در لایحه بودجه 97 برای کشت گلخانه ای در تبصره 17 بودجه مجزا پیش بینی شده است گفت: همچنین صندوق کارآفرینی امید برای اجرای پروژه های باشگاه ها و زمینهای ورزشی حمایت می کند و به نحوی این پروژه ها به وزارت آموزش پرورش متصل می شود.
وزیر اقتصاد و دارایی افزود: بزودی بدهی مالیاتی دسته بندی و مشخص می شود که چگونه باید آن را دنبال کرد و حتما از منابع طرح های سفر پیگیری می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: از قائم مقام سازمان امور مالیاتی می خواهم در خصوص امور مالیاتی سخن بگوید و صاحبان مشاغل، حرفه ها و صنعتگران مشکلات مالیات ارزش افزوده و اصناف و نحوه استرداد آن را حل کنند.
کرباسیان با اشاره به سفر رئیس جمهوری که جنبه عملی دارد گفت: بالغ بر بیش از 80 درصد تعهدات سفرهای قبلی رئیس جمهوری عملی شده است و مابقی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه فراتر از سفرهای استانی رئیس جمهوری، انجام اقدام های جدید است افزود: یکی از پروژه های بزرگ کشور به درخواست آیت الله هاشمی رفسنجانی انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران و به خصوص استان کرمان بوده است و تا 2 سال آینده این پروژه تا کرمان به بهره برداری خواهد رسید.
وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: جای مرحوم هاشمی رفسنجانی بزرگ مرد استان کرمان امروز خالی است.
وی گفت: همگی اعضای هیات دولت وظیفه همراهی ریاست جمهوری داشتیم که در شهرها و روستاها و بخشهای استان کرمان بیایند و خوشحالم وظیفه شهرستان نرماشیر و بم برعهده من است.
کرباسیان افزود: مواردی که در حوزه اختیار من است و احتیاج به تصمیم در همین لحظه و در این مکان باشد رخ خواهد داد و آنهایی که باید در پایتخت صحبت شود پس از بازگشت به تهران تصمیم گیری خواهیم کرد.
وی بیان کرد: استان کرمان سرزمین ارجمندی است و امیدواریم از این منابع خدادادی و سرمایه های موجود به خوبی بهره برده و امسال از اقدامات خوبی در حوزه انرژی تجدیدپذیر در این استان رخ داده است.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بالغ بر 8 میلیارد دلار از خط اعتباری اخذ شده در استان کرمان در قالب 13 طرح در سفر رئیس جمهوری به مرحله بهره برداری می رسد.
وی افزود: شهر بم زخمی بر دل همگان است ولی در قالب زلزله بم، به شهری تبدیل شده است که صنعت از دل خود بروز داده است و این شهر باوجود ارگ قدیم به دوران گذشته و با ارگ جدید به دوران جدید پیوند خورده است.
کرباسیان همچنین از طرح های صنعتی آرمان الکتریک، آرمان موتور، قوای محرکه، مدیران خودرو، کرمان موتور بازدید کرد و در نشست خبری شرکت خواهد کرد.
همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، دکتر حسن روحانی در قالب سفر استانی به همراه جمعی از وزرای کشور، امروز پنجشنبه به منظور بازدید و افتتاح چندین پروژه بزرگ به استان کرمان سفر کرد و هر وزیر و مقام کشوری افتتاح و کلنگ زنی پروژه های یک یا چند شهرستان را به عهده گرفت و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان های بم و نرماشیر سفر کرده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.