علی ربیعی صبح پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح که با هدف فقرزدایی انجام می گیرد ضمن توانمند سازی خانواده هایی روستایی نقش مهمی در تقویت معیشت و اشتغال پایدار این خانواده را به دنبال خواهد داشت .
وی با بیان اینکه دولت تا سال ۱۴۰۰ دو برنامه اصلی فقرزدایی و اشتغال روستایی را در دستور کار خود دارد افزود: ما با اشتغال روستایی در صدد فقرزدایی هستیم.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: موسسات عامل پرداخت تسهیلات روستایی بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید است.
طبق این آیین‌نامه اجرایی باید معادل ریالی ۱٫۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به موضوع توسعه اشتغال روستایی و عشایری از طریق بانک‌های عامل کشاورزی، رفاه کارگران، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید تخصیص یابد.
براساس این گزارش وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همزمان با سفر استانی رئیس جمهوری به استان کرمان صبح امروز (دوشنبه ) بمنظور بررسی مشکلات شهرستانهای شمالی استان کرمان از جمله کوهبنان ، راور و زرند عازم این مناطق شده است .
به گفته مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان شرکت در جلسات کارگروه اشتغال و شورای اداری شهرستان های راور و کوهبنان و زرند و همچنین بررسی آخرین وضعیت کارگران صنعت ذغالسنگ در این مناطق از برنامه های کاری مقام وزارت در این سفر خواهد بود.
رضا اسماعیلی افزود: افتتاح و کلنگ زنی هم زمان 17 طرح در حوزه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان با دستور رئیس جمهور ی و به صورت ویدئو کنفرانس و بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کرمان است.
وی عمده این طرحها را شامل ارتقای هتلینگ بیمارستان شهید غرضی سیرجان و افتتاح بخش جراحی قلب باز بیمارستان پیامبر اعظم (ص) می باشد . در حوزه بهزیستی نیز شامل : افتتاح مراکز خدمات بهزیستی استقلال ،روانشناختی 1480 ، توانبخشی شهرستان بردسیر ، کلنگ زنی مرکز اجتماع درمان مدار TC کرمان ،کلنگ زنی مرکز خدمات بهزیستی اداری جیرفت، کلنگ زنی مرکز خدمات بهزیستی اداری رفسنجان ،افتتاح بخشی از پروژه نوسازی و مقاوم سازی شیر خوارگاه مادر کرمان و افتتاح بخشی از پروژه نوسازی و مقاوم سازی مرکز معلولین شهید فیاض بخش عنوان کرد.
رضا اسماعیلی در بخش دیگری از صحبتهایش به طرح های حوزه تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت : افتتاح ساختمان اداری اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بردسیر و افتتاح سالن ورزشی چند منظوره کارگران راور از برنامه های دکتر وی وی اضافه کرد :در حوزه بانک توسعه تعاون نیز طرح های مجموعه ورزشی و استخر سعید در کرمان ، مجموعه ورزشی و استخر صالحی در سیرجان ، مجتمع عالی ورزشی در کرمان و مجموعه ورزشی آلپ در کرمان به بهره برداری خواهد رسید .
اسماعیلی همچنین گفت : وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نیز اداره شهرستان بافت را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد کرد .
تهیه و انتشار : بهنام احمدی **5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.