به گزارش ایرنا رضا اسماعیلی پور روز چهارشنبه در نشست خبری مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سالن شهید ارشاد اداره کل بهزیستی کرمان برگزار شد افزود: با این میزان بازرسی و نظارت توانستیم حوادث ناشی از کار را از 423 مورد به 419 مورد کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه جلوگیری از صدمه دیدن یک انگشت کارگر برای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است عنوان کرد: خوشبختانه شدت حوادث ناشی از کار در استان کرمان کاهش یافته و حوادث منجر به فوت از 44 نفر به 38 نفر کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بیش از 46 هزار و 521 نفر ساعت آموزش در حوزه های ایمنی برگزار کرده ایم اضافه کرد: در سال 94 تعداد چهار هزار و 171 نفر بیمه بگیر بیکاری داشتیم که در سال 95 این تعداد به سه هزار و 795 نفر کاهش پیدا کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به بحث رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته چهار هزار و 48 پرونده در استان تشکیل شد که یکهزار و 100 مورد از این پرونده ها به سازش منجر شد و مابقی در حوزه های حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی بیان کرد: شورای رفاه دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد 11 دستگاه این وزارتخانه را با خود همراه دارد که در جهت بالا بردن خدمات به مردم ، فعالیت های خود را هماهنگ می کنند.
وی با بیان اینکه همواره تلاش می کنیم تا امید و نشاط را در حوزه کارگری افزایش دهیم عنوان کرد: در حوزه ورزش های کارگری استان کرمان، افتتاح سالن ورزشی چند منظوره شهرستان راور، زمین فوتسال شهرستان زرند، افتتاح استخر و احداث زمین چمن مجموعه تفریحی سیرچ از دیگر توفیقات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان است.
خبرنگار: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.