به گزارش ایرنا احمد امینی روش روز شنبه در نشست ستاد بحران شهرستان جیرفت افزود: مسئولان باید در زمان بحران از خودگذشتگی و جانفشانی داشته باشند و تجربه نشان داده حضور بموقع مسئولان در صحنه حوادث و بحران، میزان خسارات را به حداقل می رساند.
فرماندار جیرفت با اشاره به اینکه وقت شناسی در حوادث طبیعی مهمترین اولویت مدیران است خطاب به مسئولان این شهرستان اظهار کرد: باید با همراهی و همدلی، زیرساختها را تقویت و ساختمان ها را نیز مقاوم سازی کنیم.
وی با تاکید بر لزوم آموزش خانواده ها برای مواجهه با بحران خاطرنشان کرد: اعضای هر خانواده نیز باید آموزش های لازم را در بحث امداد و نجات فرا بگیرند زیرا این موضوع خسارات را به حداقل می رساند.
وی بیان کرد: همزمان با آموزش و تربیت امدادگران متخصص، مانورهای مقابله با بحران را برگزار خواهیم کرد و از مدیران مربوط انتظار داریم در برگزاری این مانورها عزم جدی داشته باشند.
امینی روش همچنین به موضوع سازه های غیراستاندارد و در برخی موارد غیرقانونی اشاره کرد و گفت: دهیاری ها اجازه ساخت و ساز در بستر رودخانه ها را ندهند و نسبت به این قبیل موضوعات اهتمام ویژه ای داشته باشند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
شهر جیرفت در ارتفاع ۷۲۰ متر از سطح دریا و در دره ای پهن گسترده شده و از موقعیتی دشتی و کوهستانی برخوردار است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز**انتشاردهنده: انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.