برخی از شهروندان و رانندگان تاکسی و سرویس های مدارس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از بی توجهی متولیان امر به وضعیت زیرساخت های این شهر بویژه آسفالت خیابانها و معابر آن گلایه کردند و خواستار ساماندهی این وضع شدند.
آنان افزودند : مایه شرم و بی عدالتی است در شهری که مرکز بزرگ سنگ آهن منطقه بشمار می رود و سالانه میلیاردها درامد از معادن سرشار آن بدست می آید ، شهروندانش از حداقل امکانات زیرساختی محروم بمانند .
رضا ایرانمنش راننده سیرجانی گفت : خیابانهای شهر سیرجان همانند یک رودخانه است اگر در رودخانه رانندگی کنی بهتر است تا در این خیابانها که بسیار خراب و فرسوده است و اگر آسفالت نبود بهتر بود.
زهرا مهدوی زاده شهرونددیگر سیرجانی گفت : سیرجان با این همه معادن و ثروت بسیار ناپسند است این خیابانها به نام سیرجان باشد هر مسافری هم که وارد شهر ما می شود از وضعیت اسفالت گلایه دارد.
مهدی ستوده نیا راننده دیگر می گوید : برای تعمیرجلوبندی ماشین مان با این خیابانها هفته ای یک باربه تعمیرگاه می رویم مگر مسئولان در این خیابانها تردد نمی کنند و ایاب و ذهاب ندارند مه چاره ای بیاندیشند.
عباس مکی آبادی هم با گلایه می گفت : شاسی ماشینم که در چاله ای بزرگ در روزهای برفی افتاد کج شده است و حداقل شما صدای ما را به مسئولان بالاتر برسانید .
خانم زید آبادی هم گفت : من سرویس تاکسی تلفنی بانوان هستم خیلی وضعیت آسفالت خیابانها و معابر مناسب نیست مسئولان پاسخگوی این مشکل بزرگ مردم باشند و هر طور شده اصلاح شود.
شهردار سیرجان هم در گفت و گو با ایرنا حق را به مردم می دهد و سه عامل را موجب وضعیت نابسامان آسفالت داند.
رضا سروش نیا افزود : اول اینکه طرح فاضلاب در سیرجان اجرایی شده و در این طرح خیلی از خیابانهای اصلی باید حفاری شوند و هر اقدام اساسی قبل از اجرای طرح فاضلاب هدررفت اعتبارات در این وضعیت کمبود اعتبارات شهرداری است .
وی اضافه کرد : دوم اینکه شهرداری سیرجان مدتی است که با کمبود شدید اعتبارات روبرو است که برای رفع این کمبودها خود مردم در پرداخت عوارض باید کمک کنند و در حال حاضر مردم بابت عوارض شهرداری اعم از مسکونی و صنفی میلیاردها تومان بدهکار هستند اگر همین بدهی جمع شود خیلی از مشکلات از جمله آسفالت خیابانها حل می شود.
شهردار علت سوم خرابی خیابانها و نبود زیرساخت مناسب را مربوط به سالهای قبل می داند و افزود: به یک باره نمی توان خیابانها را با این وضعیت زیرسازی و آسفالت کرد کما اینکه خیابانهای اصلی که تردد بیشتری دارند به زودی آسفالت خواهند شد.
شهرستان سیرجان یکی از مناطق مهم معدنی و صنعتی استان کرمان بشمار می رود که در 175کیلومتری جنوب غرب مرکز این استان قرار گرفته است .
خبرنگار :محمد ایران نژاد ** انتشار : بهنام احمدی
*7435/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.