به گزارش ایرنا محمد محسن بیگی روز چهارشنبه در همایش بزرگ شوراهای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان افزود: بر اساس سرشماری سال 1390 حدود دویست و دو هزار نفر در استان کرمان خود اظهاری به بیسوادی کرده اند.
وی اظهار کرد: پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی در سال جاری در استان کرمان 99 و نیم درصد است.
مدیرکل آمزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود کلاس های 2 و سه نفره در نقاط دور افتاده این استان گفت: علیرغم هزینه های سنگین، کلاسهای چند نفره نیز در این مناطق برپا شده است.
وی تاکید کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در شاخص های عمومی و اختصاصی جز استانهای برتر کشور است.
وی گفت: استان کرمان در حوزه قبولی کنکور نسبت به سال قبل هفت درصد رشد داشته و جایگاه دهم را در کشور دارد.
محسن بیگی اظهار کرد: 26 مجمع خیرین در شهرستانهای استان کرمان تشکیل و از این طرق بیش از 220 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده شده است.
وی گفت: مترقی ترین قانون بعد از قانون اساسی، قانون شوراهای آموزش و پرورش است که اگر به درستی اجرا شود بخش زیادی از مشکلات این بخش برطرف می شود.
محسن بیگی اظهار کرد: قانون شوراهای آموزش و پرورش هنوز به طور کامل در استانها و مناطق اجرایی نشده و کرمان نخستین استانی است که بعد از تصویب این شورا در کشور، شورای آموزش و پرورش را تشکیل داده است.
وی افزود: کرمان در حوزه اقدامات کمی و کیفی یکی از استانهای شاخص کشور در حوزه آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: فاصله به وجود آمده بین نسل انقلاب و نسل فعلی در جامعه زنگ خطر است و بهترین مکان برای رفع این مشکل آموزش و پرورش است.
وی گفت: در آموزش و پرورش در بخش غیردولتی بیش از 6 هزار نفر مشغول به کار هستند در حالی که تعهد ما در بحث ایجاد اشتغال هزار و 200 نفر بوده است و این رقم در سال جاری به هزار و 500 نفر رسیده است.
ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، روسای آموزش و پرورش نیز در همایش بزرگ شوراهای آموزش و پرورش استان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان حضور داشتند.
24 تا 30 دی ماه به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.