به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام حسن علیدادی ‌سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی (ع) این شهر افزود: برخی در گذشته مسئولیتی داشته امروز علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی سخنرانی می کنند و مردم را به انحراف می‌ کشانند و آنها به عنوان دشمنانی در داخل کشور خطری هستند که کشور را تهدید می کنند.
وی تصریح کرد: در فضای غبارآلود فتنه بوجود می آید و افرادی که ادعا داشتند سالها مسئولیتی در کشور دارند فضای کشور غبارآلود و زمینه فتنه را فراهم کردند.
خطیب جمعه کرمان گفت: حرکت خودجوش مردم ایران در روز 9 دیماه سال 1388 حماسه ای ملی بود، این حرکت بزرگ در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بی ‌نظیر است و ربطی به جناح یا گروه سیاسی‌ خاصی نداشت و مربوط به اسلام بود.
وی با بیان اینکه عناصری از جمله فریب‌ فتنه را شکل می دهند افزود: مردم زمانی که آرمان های نظام، رهبری و عاشورا را در خطر دیدند به خیابان ها آمدند و بساط فتنه را جمع آوری کردند.
نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه برخی قبل از انتخابات سال 88 اعلام تقلب در انتخابات کردند و قصد ایجاد تنش را داشتند اظهار کرد: برخی نیز با کم اطلاعی وارد این جریان شدند و دسته ای از فتنه گران هواپرستانی برای رسیدن به قدرت بودند.
وی گفت: فتنه سیاسی و فتنه قدرت‌ طلبی ریشه در کبر و غرور انسانها دارد و فتنه سامری در زمان حضرت موسی(ع) می خواست اعتقادات مردم را علیه پیغمبر خدا تغییر دهد.
حجت الاسلام علیدادی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: سرمایه ‌های مالی و موقعیت‌ های اجتماعی گاهی بلای جان انسانها می‌ شوند و اگر به آن دل خوش کنیم منجر به خطراتی برای روح و جان می شود.
وی با بیان اینکه برخی از انقلاب‌ های کمونیستی، سرمایه‌ داری و کارگری بر علیه مالدارها و سرمایه‌ داران طولی نکشیده و شکست خوردند گفت: برخی از افراد وقتی ثروت دیگران را نظاره می کنند به خودشان می گویند کاش ما هم ثروت داشتیم و قارون ثروت خود را در معرض دید عموم گذاشت تا تکبر به خرج دهد و همین به تصویر کشیدن قدرت مالی برای او دردسر ساز شد.
امام جمعه کرمان به سالروز ارسال پیام امام راحل به گورباچوف اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) در این پیام آینده کمونیسم را برای گورباچوف تشریح کرد و همان اتفاق نیز برای گورباچف افتاد.
وی با اشاره به خشکسالی سالهای اخیر استان کرمان اضافه کرد: دوشنبه هفته آینده در کرمان نماز باران خوانده خواهد شد.
فردا نهم دیماه سالروز حماسه 9 دیماه سال 88، روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت است.
در روز نهم دی ماه سال 88 مردم تهران و سایر استان های کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا 19 دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.حجت الاسلام حسن علیدادی به تازگی عهده دار مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان شده است و پیش از این آیت الله سیدیحیی جعفری عهده دار این مسئولیت بود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشاردهنده:نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.