به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار شامگاه شنبه در شورای مدیریت بحران استان کرمان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: اگر واحدهای مسکونی در بازه زمانی محدود و تعیین شده مورد بازسازی و مقاوم سازی قرار گیرند، خسارت های جانی حوادث غیرمترقبه به صفر می رسد.
فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: بعد از وقوع زمین لرزه ها و حوادث غیرمترقبه یگان های پلیس بلافاصله در منطقه حضور می یابند این در حالی است که تمام رده های پلیس فرسوده هستند و هیچکدام نوسازی نشده است.
سردار رضا بنی اسدی فر ادامه داد: ساختمان های مربوط به رده های پلیس قابل مقاوم سازی نیستند و باید نوسازی شود.
وی بیان کرد: رده های پلیس در زمان بروز حوادث کار حفظ آرامش مردم را بر عهده دارند و باید به این حوزه توجه ویژه ای صورت گیرد.
معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز شنبه وارد استان کرمان شدند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کشور پس از استقبال در فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان، به اتفاق استاندار کرمان، رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان استان کرمان به شهرستان کوهبنان سفر کرد.
نوبخت در این سفر ضمن بازدید از خسارات وارده به مناطق زلزله زده و اسکان موقت مردم و گفت و گوی صمیمی با آنها، به کمپ ‌های امدادی جمعیت هلال احمر سرکشی کرد و روند امدادرسانی به مردم زلزله زده از جمله توزیع بیش از 450 دستگاه چادر امدادی را مورد بررسی قرار داد.
زمین لرزه ای با بزرگی 5.2 ریشتر 30 آذر سال جاری روستای جور در شهرستان کوهبنان را لرزاند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.