به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی در حاشیه بازدید از بیمارستان نوریه شهر کرمان با اشاره به امضای تفاهم نامه بین اداره کل میراث فرهنگی استان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: این تفاهم نامه در زمینه مرمت و استحکام بخشی موزه پزشکی کرمان منعقد شده که در حال پیگیری و انجام است.
وی با بیان اینکه این اداره کل تاکنون بیش از 560 میلیون تومان در زمینه استحکام بخشی و مرمت ساختمان موزه پزشکی کرمان در ساختمان نوریه هزینه کرده است اظهار کرد: امیدواریم با فعالیت های مرمتی که در حال انجام است اردیبهشت ماه سال آینده شاهد افتتاح موزه پزشکی کرمان باشیم.
وفایی با اشاره به آغاز پروژه مرمت و استحکام بخشی سلامتکده طب سنتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در آینده نزدیک تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار کافی فعالیت مرمتی این سلامتکده تا پایان سال جاری آغاز می شود.
وی همچنین با اشاره به فراهم آوردن زمینه های لازم برای رونق گردشگری سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: به تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی به منظور سرویس دهی به بیماران شهرستانها و استانهای همجوار و همچنین کشورهای همسایه مجوز داده شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر راه اندازی پروازهایی در این زمینه گفت: بیمارستانهای استان کرمان امکانات لازم برای ارائه خدمات به متقاضیان را دارند.
وی با بیان اینکه در سالهای اخیر به مقوله گردشگری سلامت و نقش آن در رونق اقتصادی کشور توجه ویژه ای شده است افزود: در صورت داشتن برنامه ای مدون برای این نوع از گردشگری و همچنین آماده سازی زیرساخت های لازم ضمن در آمد و اشتغالزایی می توان از آن در رونق گردشگری بهره برد.
وفایی اظهار کرد: نقش این صنعت در رونق اقتصادی سبب شده، بسیاری از دولت ها بودجه های قابل توجهی را به تجهیز مراکز درمانی خود اختصاص دهند و از پزشکان با تجربه و به نام در مراکز درمانی بهره بگیرند تا بتوانند سهم خود از درآمد بازار گردشگری را افزایش دهند.
بیمارستان نوریه، در سال ۱۲۹۶ شمسی و در انتهای خیابان زریسف شهر کرمان بنا شده‌ و نخستین بیمارستان بومی و محلی این شهر محسوب می‌ شود و با شماره ۳۶۳۶ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته ‌است.
استان کرمان دارای 14 موزه مشارکتی و غیرمشارکتی است.
موزه هنرهای معاصر (صنعتی)، اکونوموزه حیاتی، زرتشتیان، موزه هرندی و دفاع مقدس از جمله موزه های شهر کرمان است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.