امیرحسین ایلیایی، روز سه شنبه در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار ایرنا در زنجان افزود: این حادثه بعدازظهر دوشنبه /27 آذر جاری/ در شهر ابهر و در یک منزل مسکونی اتفاق افتاده بود و عوامل اورژانس نیز حوالی ساعت 14:50 از طریق تلفن از موضوع مطلع و بلافاصله برای نجات جان مسموم شدگان عازم محل شدند.
وی تعداد آمبولانس های اعزامی به محل حادثه را 2 دستگاه اعلام و اظهار کرد: کد آمبولانس های مستقر در پایگاه های مرکز و شماره 2 درون شهر ابهر به محل اعزام شده و حادثه دیدگان که شامل 2 مرد و چهار زن بودند را پس از اقدامات درمانی پیش بیمارستانی، به منظور ادامه مداوا به بیمارستان تازه تاسیس 'الغدیر' در شهر ابهر منتقل کردند.
ایلیایی افزود: به احتمال بسیار وجود نقص در قسمت دودکش آبگرمکن دیواری و نبود تهویه و انتشار گاز مونوکسیدکربن در فضای اتاق، این حادثه را رقم زده است.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه به خیر گذشت، به مردم توصیه کرد هنگام مواجهه با حادثه نشت گاز و انتشار گاز مونوکسیدکربن، بلافاصله نسبت به بازکردن درب و پنجره ها اقدام کرده و تا رسیدن عوامل اورژانس به محل، مسموم شدگان را به فضای آزاد انتقال دهند.
جواد مرادی افزود: در روزهای سرد سال باید استفاده کنندگان از تجهیزات گرمایشی نسبت به سلامت آن اطمینان حاصل کنند و هراز چندگاهی نیز وسایل گرمایشی و اتصالات را مورد بازبینی دقیق قرار دهند.
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 78 مورد حادثه گازگرفتگی منجر به مسمومیت و 2 مورد حادثه گازگرفتگی منجر به فوت در سطح این استان اتفاق افتاده است.
مرادی با بیان اینکه در حادثه گازگرفتگی منجر به فوت که حدود سه ماه قبل رخ داد، یک زن و شوهر بر اثر استنشاق گاز Co مسموم شده و در نهایت به کام مرگ فرو رفتند.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر اورژانس استان زنجان از وجود 37 پایگاه جاده ای، 16 پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی برخوردار است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.