به گزارش ایرنا خداداد مقبلی روز یکشنبه در نشست خبری در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان به مناسبت روز حمل و نقل افزود: 607 نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده های استان کرمان جان خود را از دست داده اند و بیشترین تلفات مربوط به محور کرمان - ماهان - بم است.
وی تصریح کرد: باید با انجام فعالیت های فرهنگی جلوی افزایش تلفات جاده ای در استان کرمان گرفته شود و در سال گذشته اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان هفت هزار دانش آموز را در این راستا آموزش داده است.
وی ادامه داد: این اداره کل همچنین آموزش های پنجگانه ایمنی را به عابران پیاده ارائه کرده است زیرا 20 درصد از تلفات مربوط به برخورد خودرو با عابر پیاده و 27 درصد تلفات جاده ای مربوط به موتورسواران است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: بیشترین سفرهای مردم این استان طی سال جاری در ناوگان حمل و نقل عمومی به استان خراسان رضوی بوده است.
وی افزود: سه هزار و 528 سواری کرایه در استان کرمان وجود دارد که 75 درصد از ناوگان حمل و نقل عمومی این استان را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: 509 دستگاه اتوبوس موجود در استان کرمان 11 درصد و 671 دستگاه مینی برابر با 14 درصد از ناوگان حمل و نقل عمومی در استان کرمان است.
مقبلی اظهار کرد: اتوبوس های بین شهری استان کرمان سه درصد، ناوگان مینی بوس 2 درصد و سواری کرایه نیز هشت درصد از سهم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی این استان چهار درصد از سهم کشور را برابر با چهار هزار و 825 راننده را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: سهم جابجایی مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی استان کرمان 3.2 درصد از آمار مسافران تمام کشور است و این استان در حوزه حمل بار و مسافر در سال جاری افزایش داشته که از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه نشست های مختلف و کنترل موسسات و شرکت ها بوده که برای افزایش حمل بار و مسافر موثر واقع شده است.
** نصب سامانه سپهتن در جاده های استان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان عنوان کرد: سامانه سپهتن برای ایمنی و کنترل بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی از ابتدای سال جاری در کرمان اجرا شده و در سال گذشته با ارائه آموزش های راهداری، راهها ایمنی و امنیت خوبی در جاده های این استان وجود داشت.
وی گفت: 9 هزار و 175 کیلومتر طول راههای آسفالته، اصلی و فرعی استان کرمان است و 927 کیلومتر و 22 گردنه برفگیر در جاده های این استان وجود دارد.
مقبلی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 240 کیلومتر روکش آسفالت، 70 هزار درزگیری، 131 هزار و 870 لکه گیری، ماسه آسفالت 24 کیلومتر، 15 دستگاه تعمیر پل های بزرگ، 395 مورد اصلاح شیب شیروانی، 38 هزار کیلومتر تیغ زنی محورهای روستایی در راه های استان کرمان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری بیشترین روکش آسفالت را نسبت به سال های گذشته در جاده های استان کرمان داشته ایم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 13 هزار و 500 تابلو، هشت کیلومتر نیوجرسی، 125 کیلومتر تعمیر و نصب گاردریل، سه هزار و 500 متر مربع تابلو اطلاعاتی، 100 کیلومتر شیار لرزاننده و 100 هزار عدد چشم گربه ای در مناطق روستایی و مناطقی که نیاز به سرعت کمتر بوده نصب شده است.
وی افزود: برای ایمنی راهها نیز تا سال 95 تعداد 23 دستگاه دوربین در جاده های استان کرمان نصب شده که امسال 130 دستگاه در حال نصب است.
استان پهناور کرمان دارای 2 هزار کیلومتر راه اصلی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متولی راههای این استان بوده و وظیفه ایمن سازی، احداث، تعمیر، نگهداری و بازسازی جاده ها، پل ها و ابنیه ارتباطی را بر عهده دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.