به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در گردهمایی فصلی مدیران کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه کمیته امداد در همه مناطق محروم حضوری فعال دارد افزود: اگر کمک های این نهاد نبود از هیچ جای دیگری به این شکل و وسعت کمکی به محرومان ارائه نمی شد.
وی اظهار کرد: کار در کمیته امداد امام خمینی (ره) به 2 دلیل از جمله کمک به محرومان در خارج از امداد و نیت و اندیشه درست ارزشمند است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه کمیته امداد نتوانسته از ظرفیت ها، امکانات و بودجه هایی که در اختیار دارد به طور منطقی برای کمک به محرومان و محرومیت زدایی بهره ببرد افزود: در سال های اخیر بخصوص از زمان حضور فتاح در کمیته امداد کار در این نهاد علمی، محاسبه و دقیق تر شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز گفت: علیرغم ظرفیت هایی که در استان کرمان وجود دارد ضریب فقر و محرومیت در این استان بسیار بالاست.
یحیی صادقی افزود: برخی مناطق استان کرمان بالاترین ضریب محرومیت را دارد.
وی بیان کرد: امدادگران کمیته امداد در عرصه محرومیت زدایی حضور فعال دارند و تمام تلاششان بر این است که باری از مشکلات محرومان کم کنند.
صادقی تاکید کرد: بهترین مدلی که می توان خانوارهای محروم را توانمند کند عمل کردن بر اساس اصل اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و این نهاد با ایجاد شغل های مولد و توانمند کردن خانوارهای تحت حمایت اصل اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده است.
کمیته امداد امام خمینی (ره) به دستور بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در 14 اسفند 1357 برای پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن این قشر تأسیس شد.
کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه طرح های خوداشتغالی و همچنیت واگذاری تسهیلات سعی در خودکفا کردن محرمان دارد.
ریاست این کمیته هم اکنون بر عهده پرویز فتاح است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.