به گزارش ایرنا، قنبر موسی نژاد روز یکشنبه دردیدار با فرماندار خمین افزود: شاخص کشوری افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی 6 درصد و میانگین استانی آن پنج درصد است در حالیکه ضریب جمعیت مددجویی در شهرستان خمین 10 درصد است.
وی اظهار کرد: بیش از 80 هزار نفر در قالب 46 هزار و 642 خانوار شامل 60 درصد جمعیت روستایی زیر پوشش حمایت های این نهاد هستند و علاوه بر آن و 65 درصد زنان سرپرست خانوار و 780 خانواده زندانی نیز از مزایای امداد بهره مند می شوند.
موسوی نژاد، هدف این نهاد حمایتی را توانمند سازی و خودکفایی افراد تحت پوشش و کاهش مددجویان، با فراهم کردن استقلال اقتصادی و معیشتی خانواده های تحت حمایت عنوان کرد.
وی گفت: منابع مالی در این نهاد را شامل اعتبار تخصیصی سالانه از بودجه کشور، کمک های مردمی در جشن ها، کمک های مقام معظم رهبری و درآمدهای مجتمع اقتصادی کمیته امداد دانست.
وی بیان کرد: امسال در مجموع بیش از 150 میلیارد ریال کمک مردمی به نفع مددجویان در استان جمع آوری شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بیان کرد: در طرح های اشتغالزایی بیش از 170 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به مدد جویان پرداخت شده و بیش از 580 میلیارد ریال هزینه شده است.
موسی نژاد افزود: 70 درصد منابع مالی در زمینه اشتغالزایی مددجویان در استان از سوی بانک ها تامین شده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اشتغال مدد جویان،در زمینه مشاغل خرد و خانگی است از مشکلات عمده آنان بازاریابی تولیدات و رونق کسب و کار در این زمینه است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی اظهار کرد: در جشن نیکوکاری امسال با اعتماد سازی و آگاهی بخشی رسانه 17میلیارد ریال جمع آوری شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به بیش از 30 میلیارد ریال افزایش یابد.
موسی نژاد ادامه داد: کمک به محرومان و مددجویان تحت پوشش وظیفه ای ملی و انسانی است و کمک به توانجویان باید با عزت نفس وتکریم انجام شود.
وی گفت: کارکرد اصلی و مهم این نهاد تلاش برای استقلال نیازمندان با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی در استان و شهرستان و کاهش آمار مدد جویان تحت پوشش این نهاد است.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یادگار انقلاب است و خودکفایی و استقلال توانجویان در شهر امام از اهداف مقدس این نهاد است.
سید مهدی ساداتی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و بالا بودن نرخ بیکاری و خشکسالی پی در پی در شهرستان، آمار مدد جویان تحت حمایت کمیته امداد رو به افزایش است.
وی بیان کرد: به کارگیری راهکارهای اصولی و منطقی و بهره گیری از ظرفیت های صنعت گردشگری و طرح های صنعتی راهکار اساسی در زمینه برون رفت ازمشکلات موجود در این زمینه است.
ساداتی ادامه داد: ایجاد طرح های اقتصادی و اشتغالزایی با تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی و همسو با مدیران توانمند کمیته امداد گامی موثر در حمایت از نیازمندان و ارتقاء شاخص استقلال اقتصادی و کاهش مدد جویان تحت حمایت این نهاد است.
پنج هزار و 101 خانوار مستمری بگیر با 9 هزار و 642 نفر تحت پوشش کمیته امداد خمین است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.