رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که باید از صنعت زغال‌سنگ کشور حمایت کنیم، گفت: مهمترین تصمیمی که باید در صنعت زغال‌سنگ گرفته شود، قیمت گذاری صحیح است.

به گزارش ایلنا از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در شورای عالی معادن استان کرمان که با حضور جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به وضعیت صنعت زغال‌سنگ، افزود: در مورد وضعیت معادن زغال‌سنگ باید کمکی به این حوزه شود زیرا صنعت زغال سنگ در وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی ندارد.

وی بیان داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معادن زغال سنگ دچار ضعف است و در حقیقت راهبردی هم برای آن وجود ندارد.

پورابراهیمی ادامه داد: در شهرستان راور پهنه‌های معدنی زیادی در حوزه زغال سنگ داریم، اما با وجود مشکلاتی که در این زمینه شاهد هستیم، ظرفیت تولید ما در کرمان به کمترین حد ممکن رسیده است.

وی با گلایه از بحث قیمت‌گذاری زغال سنگ در کشور گفت: در بحث قیمت‌گذاری زغال سنگ حریف ذوب‌آهن اصفهان نمی‌شویم، چرا قیمت جهانی زغال مبنای محاسبه فروش نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: با این وضعیت اسف‌باری که در معادن زغالسنگ شاهد هستیم و حقوق آنها سه یا چهار ماه یکبار پرداخت می‌شود و با وجود خطراتی که فعالیت در معدن دارد، باید این مسائل مرتفع و ساماندهی شوند.

وی با بیان این سوال که الان چه کسی متولی صنعت زغالسنگ در کشور است، گفت: برنامه راهبردی بدهیم و تکلیف صنعت زغالسنگ را مشخص کنیم.

پورابراهیمی اظهار داشت: در مورد صنعت زغالسنگ تنها کرمان با مشکل مواجه نیست، بلکه سمنان، شاهرود، طبس و ... نیز درگیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که برنامه جامع در این زمینه داشته باشیم و از صنعت زغالسنگ کشور حمایت کنیم، مهمترین تصمیمی که در صنعت زغالسنگ باید گرفته شود، قمیت‌گذاری صحیح است که امروز دارد به هزاران کارگر مظلوم این صنعت جفا می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضعیت تولید مس در کرمان باید نسبت به سال‌های 91 که در رکورد قرار داشت، اکنون به دو برابر می‌رسید، اما حدود 30 درصد پایین‌تر است.

پورابراهیمی گفت: وضعیت شرکت‌های بزرگ اقتصادی در استان کرمان باید مشخص شود و گردش مالی آنها به استان وارد شود، دود و سم و هزار مشکل از صنایع بزرگ را در کرمان داریم، اما مانده حساب های رسوب شده در تهران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.