به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در پنجمین اجلاس استانی نماز افزود: برای داشتن نظام متعالی جمهوری اسلامی ایران، که خواست اصلی امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، باید از خود بگذریم زیرا هدف اصلی این نظام، استقرار نظامی بلند مدت و متصل به نظام حضرت مهدی (عج) است.
وی تداوم نظام جاریه جمهوری اسلامی با وجود آسیب های اجتماعی از جمله بیکاری، حاشیه نشینی، فساد اداری و غیره با مشکل مواجه دانست و ادامه داد: در روز قیامت هیچکدام از ما نمی توانیم به شهدای خود پاسخ دهیم که شما که مسئول شدید، حزب و گروهی بودید چرا سرنوشت فرزندان ما به آسیب های اجتماعی و بیکاری کشید؟
وی گفت: آیا باید بنشینیم بر لب جوی و گذر عمر را ببنیم یا اینکه باید تلاش کنیم تا نظام متعالی جمهوری اسلامی استمرار یابد.
استاندار کرمان بیان کرد: تنها راه نجات ما تقویت و انجام و توانمندسازی جوامع محلی است که در نهایت به جامعه ای متعالی می انجامد.
وی گفت: راه نجات کشور در حقیقت توانمندسازی جوامع محلی است و همه مسئولان باید دست به دست هم دهند و با اجرای این مدل می توان امیدوار بود که نظام متعالی جمهوری اسلامی را در جای جای کشور محقق کنیم.
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری پنجمین اجلاس استانی نماز اشاره و بیان کرد: برگزاری چنین جلساتی یادآوری مسئولیت های سنگین حاکمان و مسئولان نظام می کند زیرا مردم راه خود را بلدند.
وی تاکید کرد: از آنجا که در جغرافیایی کشور ایران اسلامی حکومتی مردمی و دینی بر سر قرار است که مدعی است که جمهوری اسلامی را در این کشور برپا کرده است و امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، کمتر مدرسه، دانشگاه و مراکز عمومی ای در کشور داریم که نمازخانه نداشته باشد.
وی عنوان کرد: امروز در مقایسه با قبل از انقلاب مکان های دینی، مساجد، حسینیه ها و تکایای بسیاری احداث شده است و در کل کشور علاوه بر این، تاکنون 38 هزار امامزاده شناسایی و شناسنامه دار شده اند که محل اقامه نماز نیز است.
رزم حسینی ادامه داد: امروز بیش از 38 دستگاه فرهنگی به صورت مستقیم با اقامه نماز و فعالیت های فرهنگی ارتباط دارند و بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان اعتبار از دولت دریافت کرده اند.
وی با اشاره به در حال تحصیل بودن هفت هزار روحانی در استان کرمان تصریح کرد: تعداد حوزه های علمیه استان کرمان نیز نسبت به قبل از انقلاب رشد بسیار زیادی داشته است.
وی با بیان اینکه حکومت ما وظیفه خود می داند که ابزار اقامه نماز را تهیه کند، ادامه داد: جمعیت کشور نسبت به اول انقلاب 2 برابر شده اما فضاهای معنوی و فیزیکی چندین برابر رشد داشته است و سوال جدی این است که آیا با این میزان کار انجام شده موفق بوده ایم؟
وی بیان کرد: با پیگیری نظام متعالی جمهوری اسلامی یعنی همان توانمندسازی جوامع محلی روستایی و شهری می توانیم امیدوار بود که این نظام به نظام جهانی حضرت مهدی (عج) متصل شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.