وحدت و همدلی مسئولان کرمانی منجر به کار گروهی تاثیرگذار در ابعاد مختلف در منطقه زلزله زده هجدک و البته درسی برای سایر استانها شد.
استان کرمان که در ادوار گذشته ناهماهنگی مسئولان یکی از معضلات پیش روی مردم و مسئولانش بود امروز با اقدامات و رویکرد استاندار کرمان در ایجاد همدلی سیاسی در جهت توسعه استان به استانی پیشرو در توسعه البته زیر سایه وحدت و همدلی مسئولان و مردم تبدیل شده است.
از حق نمی توان گذشت که حضور چهره نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز به نگاهی اعتدال گرایانه در کنار اقدامات استاندار کرمان این استان را به مامن تکاپو و تلاش تبدیل کرده چنانچه روز گذشته درست چند دقیقه پس از بروز زلزله در هجدک مسئولان در استانداری کرمان حضور پیدا کردند و درست 15 دقیقه بعد از این حضور ستاد مدیریت بحران در استانداری با ریاست استاندار تشکیل شد.
حضور ذکا اسدی و موسوی در راس معاونت های سیاسی و عمرانی استانداری کرمان و رویکرد آنان در ساماندهی گروههای مختلف امدادی در مدیریت حادثه ای چون زلزله 6.1 ریشتری هجدک آنچنان خوش می درخشند که مردم در ساعات اولیه زلزله از حضور و حمایت مسئولان در منطقه اعلام رضایت کردند.
این وحدت و یکپارچگی برای استانی که روی گسلهای فراوان قرار گرفته و مستعد وقوع بلایای طبیعی مختلف است می تواند راهی برای کاهش آسیب ها باشد.
حکایت این همدلی بدانجا رسید که استاندار کرمان شامگاه جمعه در نشست مشترک شورای تامین و ستاد بحران استان کرمان پیرامون وقوع زمین لرزه 6.1 ریشتری هجدک کرمان همکاری و وحدت مسئولان را فوق العاده خوب عنوان و از خدمات سپاه و ارتش در زلزله هجدک قدردانی کرد و گفت: پای کار بودن مسئولان استان در امنیت منطقه بسیار موثر است.
استاندار کرمان علیرغم این آمادگی مثال زدنی مسئولان در کرمان از آنها خواست جانشین های خود را در زمان بحران معرفی و منصوب کنند.
وجود سپاه و ارتش در لحظات نخست زلزله در منطقه هجدک ضمن تامین امنتیت منطقه رضایتمندی مردم را بدنبال داشت.
عملکرد سریع مسئولان استان کرمان در آغاز بازسازی هزار و 500 واحد مسکونی استان درست یک روز بعد از وقوع زلزله و البته بازسازی های انجام شده در گذشته ای نه چندان دور ضمن نمایش وحدت و همراهی این مجموعه آمار تلفات زلزله اخیر هجدک را به صفر رساند که جای تقدیر فراوان دارد.
هرچند که بازسازی منازل فرسوده و نامقاوم در استان کرمان روند بسیار مطلوبی را طی می کند اما تاکید استاندار کرمان و معاونان وی بر تسریع و البته گسترش این طرح در استان است.
بازدید میدانی مدیران استانی دستگاه های اجرایی استان و فرمانداران از محل وقوع زلزله از صبح امروز شنبه بیانگر عملکرد جهادی این مجموعه است.
خبرنگار و دبیر ایرنا در کرمان**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.