سید محمد صابری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رخداد زلزله ای با بزرگی 6.1 ریشتر در صبحگاه امروز جمعه در هجدک از توابع راور واقع در شمال کرمان افزود: مصدومین بستری در بیمارستان چهار نفر گزارش شده است.
وی ادامه داد: تمام مصدومین به دلیل آسیب های غیرمستقیم ناشی از ترس و فرار از زلزله دچار جراحت شده اند.
صابری گفت: در حال حاضر سه مصدوم در بیمارستان باهنر و یک مصدوم با جراحات جزئی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) تحت مراقبت قرار دارند.
به گزارش ایرنا، یک خانم مسن نیز در منطقه هجدک راور هنگام فرار از ساختمان در حین زلزله زیر دست و پای دیگران ماند که منجر به آسیب جزئی وی شد.
یک خانم 19 ساله در محله طاهرآباد شهر کرمان به دلیل ترس در هنگام وقوع زلزله کنترل خود را از دست می دهد و به منظور فرار، خود را از طبقه دوم ساختمان به پایین پرتاب می کند.
یک مرد نیز در شهر کرمان به دلیل ترس از وقوع زلزله دچار عارضه قلبی و سکته شده است.
یک خانم باردار در شهر کرمان به دلیل ترس از زلزله دچار مشکل شد و به بخش اورژانس بیمارستان شهید باهنر و بعد از آن به بیمارستان افضلی پور منتقل شد.
اوایل صبح امروز بخش اورژانس بیمارستان شهید باهنر و افضلی پور شهر کرمان نیز به منظور پذیرش مصدومان احتمالی زلزله هجدک تخلیه شد.
تجربه های تلخ زلزله های بم و زلزله اخیر کرمانشاه به هراس و ترس مردم از این حوادث غیر مترقبه افزوده و این امر موجب شده که ماندن در خیابان ها و پارک ها را با وجود سرمای هوا به ماندن در منازل خود ترجیح دهند.
هراس از زمین لرزه در بین ساکنان آپارتمانها مشهودتر بود و این امر موجب شد که ساکنان این واحدها با خودرو به سمت منازل همکف اقوام و مکان های امن حرکت کنند.
ازدحام در پمپ های بنزین و جایگاه های عرضه گاز CNG نیز به خوبی در سطح شهر کرمان صبح امروز مشهود بود و تاکنون مشکلی در عرضه این فرآورده های سوختی وجود نداشته است.
با وجود اینکه پس لرزه های زمین لرزه صبح امروز هجدک ادامه دارد، مسئولان مربوطه و ستاد مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را دارند.
زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر، هجدک کرمان را در ساعت 6 صبح امروز (جمعه) لرزاند.
تاکنون بیش از 70 پس لرزه هجدک را لرزانده است.
هجدک شهری است در استان کرمان در جنوب شرقی ایران، این شهر در شهرستان راور قرار گرفته‌است.
راور در 140 کیلومتری شهر کرمان قرار دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.