سید محمد صابری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم روستاهای پیرامون کانون زلزله و مناطق اطراف به احتمال زیاد امشب در چادر اسکان خواهند داشت لذا لازم است توجه جدی به ایمنی وسایل گرمایش خود داشته باشند.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمان ادامه داد: به احتمال زیاد تعداد زیادی از مردم شهر کرمان نیز به دلیل اقامت در آپارتمانهای مرتفع به مناطق ییلاقی اطراف رفته که ممکن است وسایل گرمایش مناسبی نداشته باشند و در معرض خطر مسمومیت با گاز منواکسید کربن قرار گیرند که لازم است دقت بیشتری در استفاده از وسایل گرمایشی داشته باشند.
وی تاکید کرد: همچنین احتمال اقامت برخی از همشهریان و ساکنان مناطق حادثه دیده در چادر و خودروهای شخصی وجود دارد که به منظور پیشگیری از خطر مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن توصیه می شود از روشن کردن وسایل گازسوز و استفاده از زغال چوب در چادر و یا خودرو خودداری کنند.
وی گفت: با توجه به ترک خوردگی و انسداد احتمالی مسیر دودکش وسایل گرمایشی و همچنین جدا شدن کلاهک و یا دودکش مربوط به سیستم های گرمایشی در منازل مستقر در مناطق حادثه دیده و شهر کرمان، توصیه می شود به منظور پیشگیری از خطر گازگرفتگی، مسیر خروجی دودکش وسایل گازسوز مجددا بررسی و اصلاح شود.
تجربه های تلخ زلزله های بم و زلزله اخیر کرمانشاه به هراس و ترس مردم از این حوادث غیر مترقبه افزوده و این امر موجب شده که ماندن در خیابان ها و پارک ها را با وجود سرمای هوا به ماندن در منازل خود ترجیح دهند.
هراس از زمین لرزه در بین ساکنان آپارتمانها مشهودتر بود و این امر موجب شد که ساکنان این واحدها با خودرو به سمت منازل همکف اقوام و مکان های امن حرکت کنند.
ازدحام در پمپ های بنزین و جایگاه های عرضه گاز CNG نیز به خوبی در سطح شهر کرمان صبح امروز مشهود بود و تاکنون مشکلی در عرضه این فرآورده های سوختی وجود نداشته است.
با وجود اینکه پس لرزه های زمین لرزه صبح امروز هجدک ادامه دارد، مسئولان مربوطه و ستاد مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را دارند.
زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر، هجدک کرمان را در ساعت 6 صبح امروز (جمعه) لرزاند.
تاکنون بیش از 70 پس لرزه هجدک را لرزانده است.
هجدک شهری است در استان کرمان در جنوب شرقی ایران، این شهر در شهرستان راور قرار گرفته‌است.
راور در 140 کیلومتری شهر کرمان قرار دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.