به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی عربپور در آئین این هفته نماز جمعه کرمان افزود: با وجود اختلافات جزئی و با تکیه بر آموزه های قرآنی و اسلامی می توان به وحدت رسید.
وی ادامه داد: قرآن مجید همه را به وحدت دعوت کرده است و تاکید کرده که تفرقه آتشی است که انسان ها اگر وحدت نداشته باشند، درون آن قرار می گیرند.
وی سالروز شهادت آیت الله مدرس را نیز تسلیت گفت و اظهار: آن مرحوم توسط مزدوران رضاخانی به شهادت رسیده و به همین منظور این روز به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است.
حجت الاسلام عربپور گفت: مجلس باید در تقنین قوانین مورد نیاز مردم و نیز نظارت به وظایف خود به خوبی عمل کنند.
وی به زلزله اخیر راور اشاره و بیان کرد: تاکنون خسارت جانی در این حادثه گزارش نشده و 40 مصدوم این حادثه تحت درمان قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: در این منطقه با توجه به زلزله زرند در سالهای قبل، منازل بازسازی شده و مستحکم است و این امر از افزایش خسارت ها جلوگیری می کند.
خطیب موقت جمعه کرمان ادامه داد: در استان زلزله خیز کرمان باید به موضوع مقاوم سازی توجه ویژه ای صورت گیرد و مسئولان باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.
وی به خداحافظی آیت الله جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز اشاره و بیان کرد: وی 38 سال با حکم امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در سمت نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خدمت کرد و به دلیل کهولت سن استعفا داد و این استعفا مورد پذیرش قرار گرفت.
امام جمعه موقت کرمان گفت: آیت الله جعفری از هر جهت تلاش کرد در خدمت مردم، دین و رفع دغدغه های مردم باشد و این مسئولیت را با تواضع کامل انجام داد.
وی اخلاص، پاک دستی، حفظ بیت المال آیت الله جعفری را زبانزد دانست و ادامه داد: وی همواره امور را بدون دخالت، تحت نظارت داشت و خواسته های مردمی را از مسئولان پیگیری می کرد.
وی خاطرنشان کرد: همه دولت ها آمدند و رفتند و آیت الله جعفری به شکلی پدرانه از دولت ها حمایت کرد و مشی رهبر معظم انقلاب اسلامی را در پیش گرفت و وحدت و آرامش استان نتیجه اقدامات و راهنمایی های وی است.
حجت الاسلام عربپور اظهار کرد: روحانیت همواره در خدمت مردم بوده، هست و خواهد بود و آیت الله جعفری همواره به عنوان یک روحانی در خدمت مردم خواهند بود و مردم نیز وفادار هستند و در کنار وی همانند سابق همراه با نماینده جدید ولی فقیه در استان خواهند بود.
وی گفت: هر زمان حکم رهبری اعلام شود مشخص می شود که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان چه کسی خواهد بود و به هر فردی که حکم داده شود مردم، روحانیون و ائمه جمعه موقت در خدمت خواهند بود و وی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان مورد احترام و اکرام همه اقشار جامعه خواهند بود.
وی از خدمات نیروی دریایی نیز تقدیر کرد و گفت: دهم آذرماه امسال مصادف با آغاز هفته وحدت است.
وی در ادامه به موضوع تعامل با افراد جامعه نیز اشاره و بیان کرد: قشر جوان جامعه باید به صورت ویژه مورد توجه باشند زیرا این دوران برای فرد دوران طلایی و برای نظام و مملکت ، سرمایه است.
امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: در بها دادن و میدان دادن به جوانان می توان از سیره پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) درس گرفت.
وی با تاکید بر اینکه نخبه پروری، حفظ نخبگان و استفاده از وجود آنها بسیار اثر گذار است و سرمایه کشور خواهد شد، گفت: باید مهارت های اساسی زندگی و شغلی به جوانان ارائه شود زیرا جوانان نمونه و با استعدادی داریم.
خطیب جمعه کرمان بر رفع موانع ازدواج جوانان تاکید کرد و افزود: در حوزه جوانان باید با شناخت روحیات آنها برنامه ریزی های لازم را انجام داد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.