حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی دوشنبه شب در سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی در دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: با تلاش نهادهای مختلف طرح آشنایی هرچه بیشتر قشرهای مختلف مردم با کلام الهی به صورت های گوناگون در سطوح مختلف جامعه از جمله در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برگزار می شود.
وی بیان کرد: کسانی که در عرصه روان خوانی؛ تجوید، تفسیر، حفظ و علوم مختلف قرآنی فعالیت دارند، هریک به اندازه ظرفیت خود از کلام الهی بهره مند می شوند.
استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند یادآور شد: حتی افراد بیسوادی که در یک جلسه قرآن حضور می یابند، آنها نیز با شنیدن آیات قرآن از آن بهره مند می شوند.
وی با تاکید به این که چنین برنامه هایی باید باشد و مفید هم است، تصریح کرد: نزول قرآن برای این ها نیست ، مواردی که ذکر شد، مقدمات است، همه هم باید باشد ، اما هیچکدام هدف نیست.
وی عنوان کرد: هدف اصلی این است ، انسان قرآنی باشد، به دستور الهی که در قرآن تاکید شد، عمل کند، زیرا انسان با توسل به قرآن شفا پیدا می کند.
وی ادامه داد: کسانی که دچار سیاست زدگی، بیماری جسمی علم زدگی و... مبتلا هستند و شاهد تبعات آن در جامعه هستیم، اگر آثار آن نبود، در مدینه فاضله بسر می بردیم در حالیکه چنین چیزی نداریم زیرا قرآن عامل نجات انسانهاست.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه باید آرمان ها را برای وصول به هدف آماده کرد ، یادآور شد: برای رسیدن به هدف این موارد نیز باید طی شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: برای اینکه خدا حجت خود را بر بندگانش تمام کند، نمونه هایی را در طول تاریخ و حتی در زمام معاصر هم با آن رو به رو هستیم.
استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند اضافه کرد: آنهایی که از درون اندیشه، عقیده و فکر شان ، اخلاق قرآن را آموختند شفا پیدا کردند، خدا آنها را برای انسانها الگو قرار داد و شاید هم برای خیلی ها باورکردنی نباشد و این مربوط به زمان معاصر ماست.
نماینده ولی فقیه در استان در این ارتباط تاکید کرد که مرد بیسواد اما با صداقت و صاحب انگیزه آنچه به او می رسد به آن عمل می کند، او انگیزه دارد و دقیقا به آن عمل می کند .
وی در ادامه به رفتار اجتماعی فرد صادق در ترویج احکام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: خدایی شدن تنها با قرآنی شدن امکان پذیر است ، زیرا آیات کلام وحی بر قلب نورانی رسول خدا نازل شده است.
وی با تصریح این که آیات قرآن نورانی است و اندیشه فرد نیز باید قرآنی باشد، افزود: امروز بیش از هر زمانی عناصر مادی از جمله پول در جامعه حاکم است، باید به قرآن عمل کنیم که خیلی امتیاز دارد.
نماینده ولی فقیه در استان در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه در چهار دهه اخیر استقبال مردم ایران از قرآن مطلوب بود، با طرح این پرسش ادامه داد، نمی دانیم چگونه آن را بدرقه خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه خاصیت قرآن این است کسی که صادق باشد، و به آن عمل کند، شفا پیدا می کند، افزود: قرآن مربوط به جوانان است، شرایط را فراهم کنید، آنها با کلام الهی بیشتر آشنا شوند.
به گفته وی امام شهدا در قرآن را که به سوی ما بسته بود، گشود، هدف این است دردها درمان شود.
مسابقات یاد شده در رشته های قرائت، ترتیل، رشته های مختلف حفظ، مفاهیم، تفسیر، ترجمه، نهج البلاغه، اذان و ... در مقاطع مختلف به صورت شفاهی و کتبی میان نفرهای برتر برگزار شد.
برترین ها مرحله استانی به مسابقات منطقه ای اعزام و سپس برترین های این مرحله در رقابت های کشوری حضور پیدا می کنند.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.