سیدمهدی سیاوشی روز پنجشنبه در نشست هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان کرمان با مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه کرمان بیش از 10 سال در تحریم کشورهای اروپایی بود گفت: هم اکنون ایران تنها در لیست نارنجی 2 کشور ژاپن و فرانسه است و از آن نیز باید خارج شود.
وی با بیان اینکه زلزله بم، گردشگری استان کرمان را تحت تاثیر قرار داده است اظهار کرد: بسیاری از اخبار امنیتی و کشف قاچاق تصویر بدی در اذهان عمومی در راستای جذب گردشگر در استان کرمان ایجاد کرده است.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: این کمیسیون شرکت توسعه گردشگری و کرمان 1400 را تعریف کرده و نشریاتی برای توسعه گردشگری این استان به چاپ رسانده است.
وی با بیان اینکه برای جذب گردشگران باید جوایز و مشوق صادراتی اختصاص یابد افزود: کرمان نخستین استانی است که قراردادی با یک شرکت از کشور اسپانیا برای طرح جامع گردشگری در حال تصویب کردن است.
سیاوشی عنوان کرد: کمیسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی با پیگیری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان ارائه شده است و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای تصویب آن کمک کنند.
وی گفت: نمایندگان مردم کرمان با پیگیری برای برقراری پرواز خارجی به استان کرمان کمک کنند زیرا این استان پس از سیستان و بلوچستان کمترین گردشگر خارجی را دارد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: هم اکنون هیچ پرواز خارجی از فرودگاه این استان وجود ندارد ولی با پیگیری استاندار کرمان ویزا از فرودگاه بین المللی هاشمی رفسنجانی کرمان صادر می شود.
**تنها راه کمک به بخش خصوصی فاینانس خارجی است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: تنها راه کمک به بخش خصوصی فاینانس خارجی است در بودجه سال 97 باید قسمتی از فاینانس خارجی را به بخش خصوصی داده شود.
سیدمهدی طبیب زاده افزود: انرژی خورشیدی پایدار است و خواستار حمایت مجمع نمایندگان استان کرمان برای پرداخت تسهیلات پایدار تولید انرژی خورشیدی هستیم.
وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان به عنوان مشاور بخش خصوصی با تیم کارشناسی قوی برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولیدی با مجمع نمایندگان همکاری می کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: سیکل برنامه ریزی جلسات باید مشخص شود تا مسائل مطرح و مشکلات استان کرمان و کشور حل شود و بخش خصوصی استان کرمان به رفع مشکلات این استان اکتفا نمی کند.
همچنین در این نشست بر رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار تاکید شد و مجمع نمایندگان استان کرمان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان نیز برای بهبود شرایط اقتصادی این استان قول همکاری دادند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.