به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی عصر پنجشنبه در نشست مشترک هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان کرمان با مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه تسهیلات دولت با مصوبه بانک مرکزی نرخ سپرده های بانکی با متوسط سود 15 درصد است افزود: با نظارت بانک مرکزی نمی توان کشور را هدایت کرد زیرا بانکی که تجهیز منابع را پایین بیاورد قطعا نمی تواند تسهیلات کاهش نرخ سود را عملیاتی کند.
وی تصریح کرد: عدم اعتبارات صندوق کارآفرینی امید یک مشکل کشوری است و تنها مربوط به استان کرمان نیست.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: برای قانون مالیات بر ارزش افزوده نشستی با هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران داشته ایم و در توافق با دولت، قانون فعلی را با لایحه پیشنهادی دولت تطبیق دادیم و 17 ماده آن را اصلاح و بیش از 30 محور اشکالات اصلی را احصاء کردیم و ظرف یکماه آینده قانون اصلاح شده به مجلس آورده می شود.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی بدون نظر اتاق اصناف و اتاق بازرگانی قانونی را مصوب نخواهد کرد.
پورابراهیمی با اشاره به منابع بودجه و مالیات عنوان کرد: برای بودجه سال 97 در جهت افزایش سقف درآمد مالیاتی کشور مبنا متوسط رشد کشور است که در قانون سال 96 اصلاحاتی انجام شد و در سال 97 نیز مجددا مطرح شده است.
وی به قانون مالیات افزایش سرمایه در بودجه 97 اشاره کرد و گفت: امسال منابع مربوط به هدفمندی یارانه ها را با موضوع حمایت از تولید، ساماندهی و هدفمندی واقعی یارانه ها را عملیاتی می کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بخش اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرحی از گردشگری در حال بررسی است و بزودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود و رویکرد جدیدی در جذب گردشگر خواهد بود.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تغییر نرخ ارز در بودجه اتفاق خواهد افتاد و بازار از دولت تبعیت می کند لذا با توجه به شرایط اخیر نیازمند حمایت بانک مرکزی هستیم.
پورابراهیمی گفت: افزایش نرخ ارز و تورم اجتناب ناپذیر است و دولت دستاورد خود را در کاهش تورم اقتصادی می داند لذا همواره دولت مراقبت می کند که تورم افزایش نداشته باشد.
وی افزود: تشکیل صندوق تامین مالی و فاینانس اگر در ایران اجرایی شود به بخش خصوصی کمک زیادی می شود زیرا نمی توان ضرورت بخش خصوصی را در لایحه بودجه رعایت کرد و باید در جاهای دیگر اعمال شود.
در این نشست همچنین بر رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار تاکید شد و مجمع نمایندگان استان کرمان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان نیز برای بهبود شرایط اقتصادی این استان قول همکاری دادند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.