به گزارش ایرنا ناخدا یکم امیرمهدی شعبان زاده روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز نیروی دریایی هفتم آذر را یاد آور دلاور مردیها و رشادت قهرمانان ناوچه پیکان عنوان کرد و افزود: امروز جوانان ما هراس در دل دشمنان می اندازند.
وی تاکید کرد: جوانان ما هر کجا که حضور داشته باشند هراس در دل دشمن می اندازند و ناوچه پیکان پس از رشادت بسیار در مقابل بعثی ها مورد حمله قرار گرفت و به یاد فداکاری های دلاور مردان این ناوچه در هفتم آذر سال 59 این روز با تائید حضرت امام خمینی (ره) روز نیروی دریایی نام گرفت.
ناخدا یکم ستاد امیرمهدی شعبان زاده گفت: سرانجام پس از ساعتها نبرد بی‌ امان، هنگام ظهر هفتم آذرماه سال 1359، در حالی که دلاورمردان این ناوچه، آخرین گلوله‌ های خود را به سوی دشمن نشانه‌ می‌ رفتند، ناوچه پیکان مورد اصابت چند موشک قرار گرفت و با پرسنل شجاع و فداکار خود در زیر آبهای گرم خلیج ‌فارس آرام گرفت.
وی خاطرنشان کرد: عملیات مروارید که با پیروزی کامل توانست نیروی دریایی بعث عراق را در هم بکوبد برای همیشه اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرد و امروز فرزندان شجاع ملت ایران در همه مرزها حافظ نظام اسلامی و کشور و ملت ایران هستند و هرگز نخواهند گذاشت ذره ای از اقتدار این ملت و میهن کاسته شود.
این آیین با حضور خانواده شهداء، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و گردانهای مختلف نیروی دریایی 2 مرکز آموزش و ناوگان آمادگاه جنوب در مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان برگزار شد و همچنین با برنامه های فرهنگی متنوع و تجلیل از خانواده شهدای دریایی و پیشکسوتان نیروی دریایی همراه بود.
در پایان این آیین رژه گردانهای نمونه با هدف نمایش عظمت و اقتدار نیروی دریایی برگزار شد.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7435/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.