به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمد محسن بیگی در نشست شورای موسسان مدارس غیردولتی استان کرمان افزود: تفاوتی از لحاظ اثرگذاری از نظر آموزش و پرورش استان بین مدارس غیردولتی و دولتی وجود ندارد بلکه در سه سال اخیر حساسیت ویژه ای در زمینه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورش این مدارس در استان ایجاد شده است.
وی بر ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی در استان تاکید کرد و افزود: مدارس غیردولتی باید مهارت های زندگی و نحوه زندگی کردن را به دانش آموزان آموزش دهند.
محسن بیگی به نقش موثر شورای موسسان به عنوان مشاور آموزش و پرورش در زمینه مدارس غیر دولتی اشاره و اظهار کرد: گزارش شورای موسسان در شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان مورد توجه ویژه قرار می گیرد و موجب تشویق و توبیخ مدارس غیر دولتی در استان می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: مدارس غیردولتی ظرفیت های ویژه ای دارند و باید این ظرفیت ها در راستای ارتقای بهره وری و کارآیی شناسایی شود.
محسن بیگی بر اخذ بیمه مسئولیت در مدارس غیردولتی و دولتی تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می شود شورای موسسان، مشاور حقوقی جذب کند تا آسیب های موجود در مدارس غیردولتی شناسایی و از این آسیبها جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: محل قرار گرفتن مدرسه و تعداد دانش آموزان آن دلیلی بر موفقیت مدرسه نیست بلکه جلب اعتماد و حفظ اعتبار مدرسه با تعداد اندک دانش آموز نیز ممکن است.
محسن بیگی با تاکید بر اینکه باید در مدارس مسئولیت پذیری به دانش آموزان آموزش داده شود گفت: دوام نداشتن برخی از زندگی های امروزی نتیجه نپذیرفتن مسوولیت است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.