سید سعید عسگریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شرکت گاز استان زنجان به عنوان یکی از دستگاه های پیشگام اصلاح الگوی مصرف با اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی، گام های موثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته است.
به گفته وی، به منظور آشنایی دانش آموزان با نحوه استفاده صحیح و بهینه از گاز طبیعی این طرح با مشارکت روابط عمومی شرکت گاز و آموزش و پرورش استان زنجان اجرا می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: کارشناسان این شرکت با حضور در مدارس و با برگزاری کلاس های آموزشی برای مقطع پنجم ابتدایی، دانش آموزان را با نکات ایمنی، مصرف ایمن و بهینه و ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی آشنا می کنند.
عسگریان یادآورشد: ارائه آموزش های عمومی در جامعه و ایجاد فرهنگ مصرف بهینه گاز موجب کاهش شدت انرژی در کشور می شود.
وی ادامه داد: طرح همیار گاز با حضور کارشناسان منتخب به ویژه رئیسان اداره های گاز درمدارس ابتدایی شهرستان های استان زنجان اجرا می شود تا دانش آموزان، مدیران و آموزگاران به طور مستقیم اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: اجرای این طرح ها نقشی مهم و تاثیر گذار در نهادینه کردن فرهنگ استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی دارد.
عسگریان اظهارکرد: با توزیع بسته ها و اقلام آموزشی در قالب اهدای جوایز به دانش آموزان، اهداف آموزش های تکمیلی شرکت گاز استان زنجان در بین خانواده ها دنبال می شود.
وی به ایجاد دیدگاه صحیح نسبت به گاز در 2 بخش ایمنی و بهینه سازی مصرف انرژی در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: اعطای کارت همیار گاز به دانش آموزان و ترغیب آنان به انتشار مطالب آموخته شده با معرفی عنوان همیاران گاز از مهم ترین اقدامات مورد نیاز به منظور حضور پر شور و مثمر ثمر دانش آموزان در این برنامه فرهنگی است.
مدیرکل شرکت گاز استان زنجان گفت: این شرکت به منظور عملی کردن شعار اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ استفاده صحیح از گاز طبیعی و پیشگیری از خطر گاز گرفتگی، پیشنهاد طرح همیار گاز را سال 87 برای نخستین بار مطرح کرد تا به صورت طرحی ملی در سراسر کشور اجرا شود که تاکنون در استان زنجان 110 هزار نفر دانش آموز مقطع پنجم ابتدایی، آموزش های لازم را درقالب طرح همیار گاز طی کرده اند.
عسگریان ابراز امیدواری کرد، مشترکان متعهد با رعایت هر چه بیشتر نکات و مسائل ایمنی و مصرف بهینه گاز، ترویج این فرهنگ مهم را در محیط خانواده نهادینه کرده و شرکت گاز استان زنجان را بیش از پیش در خصوص ترویج فرهنگ مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی، یاری کنند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 272 هزار و 146 مشترک خانگی، 19 هزار و 717 مشترک تجاری و هزار و 12 مشترک صنعتی دارد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.