احمد صافی روز شنبه در آیین زنگ مهر و مقاومت استان مرکزی که در مجتمع خیرساز زنده یاد علیرضا باقری در روستای خیرآباد برگزار شد، افزود: این دانش آموزان به همراه یک میلیون و 109 هزار فرهنگی، سال تحصیلی جدید را در 760 منطقه و هزاران روستای کشور آغاز کردند.
وی ادامه داد: 800 هزار بازنشسته امسال آغاز بهار دانش را در کنار خانواده دانش آموزان گرامی داشته و جشن می گیرند.
استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ساخت مجتمع های خیرساز آموزشی به خصوص مجتمع آموزشی زنده یاد علیرضا باقری ترویج فرهنگ بخشش، نیک افزایی و کمک به آموزش آینده سازان کشور است.
محمود زمانی قمی افزود: خیران آموزشی با ساخت این مجتمع ها در کنار آموزش و پرورش نقش مهمی را در تربیت دانش آموزان و توسعه علمی کشور برعهده دارند.
مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی نیز در این آیین گفت: 21 طرح آموزشی در این استان در مراحل پایانی ساخت و تجهیز قرار دارد و امسال به آموزش و پرورش تحویل می شود.
محمد صادق قائمی افزود: از این تعداد سه طرح با اعتبارات دولتی، 12 طرح به صورت مشارکتی با خیران و 6 طرح به صورت تمام خیر ساز ساخته شده است.
در این آیین با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش، استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی به صورت نمادین زنگ مهر و مقاومت استان مرکزی در مجتمع آموزشی زنده یاد علیرضا باقری روستای خیرآباد نواخته شد.
طرح آموزشی مجتمع خیر ساز زنده یاد علیرضا باقری در زمینی به مساحت یک هزار و 650 متر، محوطه سازی یک هزار و 500 متر مربع در سه طبقه با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد ریال از محل کمک های خیر استان مرکزی شمس اله باقری به بهره برداری رسید.
در این آیین از تمبر یادبود افتتاح مجتمع آموزشی زنده یاد علیرضا باقری نیز رونمایی شد.
آیین نمادین کاروان مهر نیز امروز شنبه با حضور مدیرکل و برخی از مدیران آموزش و پرورش استان مرکزی به مناسبت بازگشایی مدارس در اراک برگزارشد.
مسئولان آموزش و پرورش در این آیین با اهدای گل و شیرینی به دانش آموزان ورود آنان به مدارس در سال تحصیلی جدید را گرامی داشتند.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند که 123 هزار نفر آنان در چهار هزار و 500 کلاس درس دوره ابتدای حضور دارند.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.