رضا اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان آغاز اجرای این طرح تاکنون 369 نفر در قالب طرح کارورزی به کار گمارده شده اند و استان کرمان از این حیث رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه سهمیه استان در طرح کارورزی سه هزار و 240 نفر است تصریح کرد: تعداد واحدهای پذیرنده ثبت نام شده در این طرح تاکنون به بیش از 250 واحد رسیده که باید تلاش کرد شمار این واحدها افزایش پیدا کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: در این طرح تاکید بر پیوند میان کارورز و محیط کار است و کارورزان باید در طول دوره کارورزی آموزشهای لازم را فراگرفته و با محیط واقعی کسب و کار آشنا شوند.
وی افزود: افزایش میزان اشتغال پذیری نیروی کار و دانش‌ آموختگان دانشگاهی از دستاوردهای طرح کارورزی بشمار می رود.
اسماعیلی تصریح کرد: تمام بنگاه های اقتصادی فعال در بخش خصوصی یا تعاونی که دارای مجوز از دستگاه ‌های اجرایی هستند می توانند نسبت به جذب کارورز اقدام کنند.
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه کارورزی برای رفع مشکل بیکاری دانش‌ آموختگان دانشگاهی از ابتکارات دولت تدبیر و امید است افزود: دانش‌ آموختگان دانشگاهی که از زمان دریافت مدرک تحصیلی آنها پنج سال بیشتر نگذشته باشد می توانند در سامانه کارورزی ثبت نام کنند.
اسماعیلی گفت: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش ‌آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش‌ آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌ آموختگان و ارتقای صلاحیت حرفه‌ ای دانش‌ آموختگان از مهمترین اهداف طرح کارورزی است.
وی با اشاره به اینکه این طرح خاص دانش‌ آموختگان دانشگاهی بیکار است تصریح کرد: داشتن حداکثر 27 سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، 30 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی و 33 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری از جمله شرایط متقاضیان کارورزی است و در مورد دانش‌ آموختگان بیکاری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده ‌اند طول دوره خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن این بند اضافه می ‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: نداشتن سابقه شرکت در دوره کارورزی و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت وظیفه عمومی، دیگر شرایط لازم برای ثبت نام کارجویان در این سامانه است.
خبرنگار: داود رجبی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.