به گزارش ایرنا، محمدجواد فدایی روز یکشنبه در نشست کارگروه اقتصادی برنامه ششم توسعه کشور افزود: در راستای تدوین و اجرای برنامه ششم توسعه کشور و استان کرمان باید اهداف را تعریف و آنها را به شکل کمی تعیین کنیم و در ادامه برنامه های اجرایی را برای تحقق این اهداف تدوین کرد که این کار در صورت انجام، اقدام بسیار موثری خواهد بود.
وی تصریح کرد: کمیته ها در تعیین اهداف کلی نقش مهمی دارند و اهداف تعریف شده باید اجرایی باشد تا بتوان آنها را کمی کرده و برنامه عملیاتی برای آنها تنظیم کرد.
معاون استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تعیین اهداف برنامه ششم توسعه این استان کار دقیق و مهمی است تاکید کرد: تعریف درست اهداف، مهمترین کار کمیته های برنامه ششم توسعه کشور است.
وی افزود: تفکیک اهداف در سالهای مختلف برنامه ششم توسعه استان از دیگر مواردی است که در این برنامه باید مورد توجه قرار گیرد.
فدایی اظهار کرد: سهم تمام برنامه های تعیین شده از سوی کمیته ها در تحقق رشد اقتصادی هشت و نیم درصدی استان باید مشخص شود تا این میزان رشد اقتصادی در برنامه ششم توسعه قابل تحقق و نیز قابل ارزیابی باشد.
وی بیان کرد: زمانی می پذیریم امکان تحقق رشد اقتصادی 8.5 درصدی در برنامه ششم توسعه استان کرمان وجود دارد که طرح ها مشخص، منابع مالی آن مشخص و زمان بندی آنها نیز مشخص و سایر موارد مربوطه نیز در آنها دیده شده باشد.
معاون استاندار کرمان گفت: مدیریت صحیح منابع موجود در استان و کشور می تواند به بهره وری مناسب و در نهایت توسعه کشور بیانجامد.
رئیس گروه آمایش و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: تامین مختلف منابع مالی، توجه به بهره وری و استفاده از ظرفیت معین های اقتصادی در برنامه ششم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته است.
علیرضا رهبر دهقان به تعیین نرخ رشد اقتصادی 8.5 درصدی در استان کرمان طی برنامه ششم توسعه عنوان کرد: سند برنامه ششم توسعه کشور مشتمل بر 14 موضوع بخشی و 12 موضوع فرابخشی است.
وی یادآور شد: در راستای برنامه ششم توسعه استان سه گام تهیه سند راهبردی توسعه استان، تعیین برنامه عملیاتی استان و تهیه سند توسعه شهرستان ها و برنامه های عملیاتی آنها تعریف شده که برخی از این گام ها به صورت همزمان در دست انجام است.
24 موسسه اقتصادی مسئولیت توسعه در استان کرمان را بر عهده گرفته اند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.