محمود وفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی این روستای گردشگری افزود: این افزایش 55 درصدی گردشگران نسبت به سالهای گذشته دور از انتظار نبود.
وی اظهار کرد: گردشگران زیادی از کشورهای اروپایی و کشورهای آسیایی بویژه کشور چین با ثبت جهانی روستای میمند به این روستا سفر کرده اند.
وی با اشاره به ایجاد زیرساختهای لازم برای حضور گردشگران در روستای صخره ای میمند گفت: تاکنون چهار اقامتگاه بوم گردی و یک رستوران سنتی در میمند راه اندازی شده و بلدهای محلی و راهنمایان گردشگری آموزش های لازم را فرا گرفته اند تا نیازهای گردشگران را مرتفع کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: ثبت جهانی آثار تاریخی و مناطق گردشگری تاثیر بسزایی در جذب هرچه بیشتر گردشگران دارد.
وی تصریح کرد: ثبت جهانی هر اثر نوعی تبلیغ برای جاذبه های گردشگری آن کشور محسوب می شود که باید در شناساندن هر چه بیشتر این آثار تلاش بیشتری بکار برده شود که در این زمینه بخش خصوصی می تواند راهگشا باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به افزایش تعداد گردشگران در دیگر مناطق گردشگری این استان گفت: ثبت پنج اثر استان کرمان در فهرست میراث جهانی، گردشگری این منطقه را بسیار متحول کرده است.
روستای صخره ای دستکند میمند از توابع شهرستان شهربابک و در فاصله 215 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
قدمت این روستا به حدود 2 تا سه هزار سال قبل باز می گردد.
در ۱۳ تیر سال 1394 و در سی و نهمین اجلاس میراث فرهنگی یونسکو پرونده منظر فرهنگی میمند شهربابک مورد بررسی قرار گرفت و با کسب اکثریت آراء به عنوان نوزدهمین اثر جهانی ایران در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسید.
استان کرمان با پنج اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و حدود هفت هزار اثر تاریخی از مقاصد مهم گردشگری کشور به شمار می رود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.