مهدی رجبی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حریق عصر روز گذشته به دلیل غفلت و سهل انگاری باغداران به مراتع سرداب واقع در منطقه مرزی شهرستانهای رفسنجان و شهربابک ورود کرد و پس از گذشت چهار ساعت تلاش نیروهای یگان حفاظت این 2 شهرستان و نیروهای مردمی آتش مهار شد.
وی ادامه داد: این آتش سوزی موجب سوختن 20 هکتار از مراتع غنی منطقه سرداب شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان از مردم خواست برای برافروختن آتش در مراتع به منظور طبخ غذا و یا چای دقت کنند و قبل از ترک طبیعت از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.
وی تاکید کرد: مردم هرگونه حریق در جنگلها و مراتع استان را فوری از طریق تلفن 1504 مرکز امداد جنگل و مرتع استان کرمان اطلاع دهند.
بیش از 13 میلیون و 500 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی شمال استان کرمان روزهای تعطیل پذیرای گردشگران طبیعت است، گردشگرانی که گاهی از سر غفلت و ناآگاهی ضربه های مهلک و جبران ناشدنی را بر این عرصه ها وارد می کنند.
هر چند فعالیت 650 نفر در قالب 44 گروه اطفای حریق مردمی در منابع طبیعی کرمان به عنوان اقدام برجسته اداره کل منابع طبیعی شمال استان کرمان، موجب اطلاع رسانی بیش از 60 درصد آتش سوزی ها در مراتع شده است اما همچنان آتش بر دامان طبیعت لکه های بی توجهی انسان را به جای می گذارد.
سال گذشته بیش از یکهزار و 70 هکتار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان به وقوع پیوست که حدود 90 درصد آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان در نیمه اول سال و بیشتر به دلیل بی احتیاطی عوامل انسانی رخ داده است.
بارش های اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری موجب افزایش پوشش گیاهی در مراتع و جنگل های استان کرمان و دلچسب تر شدن این عرصه ها برای گذراندن روزی در کنار خانواده شده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.