خلیل همایی راد روز دوشنبه در جریان بازدید ستاد استانی اربعین حسینی (ع) از کنسولگری عراق در کرمان افزود: روند صدور روادید در این استان با شتاب در حال انجام است و روادید بیش از 38 هزار نفر از مجموع افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند ،صادر شده است.
وی اظهار کرد: سرکنسول عراق در کرمان نیز روزانه تا ساعت 2 بامداد مشغول صدور روادید هستند و تا 48 ساعت قبل از اربعین این روند ادامه دارد.
همایی راد از مردم خواست در صورت نیاز به روادید سفر به کربلا نسبت به دریافت آن هر چه سریعتر اقدام کنند.
وی بیان کرد: روند صدور روادید در استان کرمان از 2 هزار نفر در سال 93 به 20 هزار نفر در سال 94 و در سال گذشته با وجود حضور زوار استانهای یزد و سیستان و بلوچستان به 51 هزار نفر رسید و سهم استان کرمان در سال گذشته بیش از 40 هزار نفر بود.
دبیر ستاد استانی اربعین حسینی در کرمان توصیه کرد: زائران حرم امام حسین (ع) در اربعین فرایند ثبت نام را از طریق سامانه سماح و دفاتر زیارتی انجام دهند و به هیچ عنوان به افراد متفرقه مراجعه نکنند.
وی تاکید کرد: صدور روادید با وجود کار شبانه روزی ظرف 48 ساعت انجام می شود.
دبیر و اعضای ستاد استانی اربعین حسینی (ع) در استان کرمان روند صدور روادید برای اعزام زائران به کربلا را در اربعین حسینی (ع) مورد بازدید قرار دادند.
دبیر ستاد استانی اربعین حسینی با اشاره به مشترکات دینی و مذهبی بین 2 کشور و ملت ایران و عراق تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از تمام توان خود برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی با ارتقای امنیت زائران تلاش خواهد کرد.
** روزانه 6 هزار روادید در استان کرمان صادر می شود
سرکنسول عراق مستقر در کرمان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت و همکاری های دولت در استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی ایران و عراق 2 کشور دوست و همسایه هستند که اعتقادات و مشترکات بسیاری بینشان وجود دارد و مراسم اربعین حسینی نیز می تواند برادری این 2 ملت را افزایش دهد.
استاد دکتر حازم تصربا تاکید بر اینکه مشترکات موجود 2 کشور عراق و ایران را به هم مرتبط کرده است افزود: کادر خوبی در کنسولگری عراق مستقر در کرمان وجود دارد که فقط رضایت زائرین حسینی را مدنظر دارد لذا از توانمان برای خدمت به زائران استفاده خواهیم کرد.
وی یادآورشد: برنامه کنسولگری عراق مستقر در کرمان، صدور 6 هزار روادید در روز برای زائرین اربعین حسینی است که این امر از ساعت 6 صبح آغاز می شود و تا ساعت 2 بامداد ادامه دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز از پیش بینی سفر 45 هزار زائر کرمانی به مرزهای شلمچه و چزابه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) خبر داده و گفته است، امکان اعزام روزانه 70 دستگاه اتوبوس از این استان به مرزهای عراق وجود دارد.
همچنین 509 دستگاه اتوبوس آمادگی جابجایی مسافرین اربعین حسینی (ع) را به مرز شلمچه و چزابه دارند.
اربعین در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح به بیستم صفر 61 هجری قمری، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) گفته می شود.
مسلمانان جهان به عشق سرور و سالار شهیدان در اربعین حسینی خود را با پای پیاده به حرم امام حسین (ع) در کربلا می رسانند و زیارت اربعین می خوانند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.