به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی در این پیام آورده است، روزها رفت و زمان در اندیشه از دست دادن بانویی فرزانه و اندیشمند که عمری در سرای علم قدم های آگاهانه ای برداشته و افق تعالی اندیشه و آگاهی را ارتقاء بخشیده، سوگوار است؛ حتی اگر 10سال از این فراق گذشته باشد.
این پیام می افزاید، جهان اسلام در سوگ سفر ناگهانی بانو طاهره صفارزاده به دیار باقی هنوز در شوکی غیرقابل باور به سر می برد و نمی تواند این داغ بزرگ را به تحمل بنشیند و از این رو است که نام این بانوی متفکر برای همیشه در خاطره زمان باقی خواهد ماند.
در ادامه آمده است، هنوز هم دلتنگی های غروب را می توان با قدم زدن در آثار ارزشمند بانو صفارزاده به زیبایی پیوند زد و می توان از 'رهگذر مهتاب'، 'چتر سرخ' و 'طنین در دلتا' را به نظاره نشست و در گذر از 'سفر پنجم'، 'حرکت و دیروز' را با 'بیعت با بیداری' همراه و هم نجوا کر و به 'دیدار با صبح' رفت.
این پیام می افزاید، بانو صفارزاده با ترجمه مفاهیم بنیادی قرآن مجید، ترجمه قرآن حکیم (سه زبانه؛ متن عربی با ترجمه فارسی و انگلیسی)، ترجمه قرآن حکیم (2 زبانه؛ متن عربی با ترجمه فارسی) و ترجمه قرآن حکیم (2 زبانه؛ متن عربی با ترجمه انگلیسی) آثار ارزشمندی را بر جای گذاشته که اندیشیدن درباره آنها و مطالعه این آثار ارزشمند روح آدمی را به وسعت آفرینش به پرواز در می آورد.
استاندار کرمان در ادامه می افزاید، آری امروز تنها خاطره ای و نامی جاوید و ماندگار از بانوی نمونه جهان اسلام در تارک تاریخ می درخشد که درخشش وی در 27 آبان 1315 و از شهرستان سیرجان آغاز شد و غزل زیبای زندگی دنیایی وی در چهارم آبان 1387 به پایان رسید، باشد که این شعر جاودانه تاریخ برای همیشه زنده و جاوید بماند.
طاهره صفّارزاده، شاعر، پژوهشگر و مترجم ایرانی قرآن بود.
وی نخستین کسی است که ترجمه‌ ای 2 زبانه از قرآن به انگلیسی و فارسی را انجام داد.
وی پس از کسب مدرک لیسانس در رشته زبان و ادبیات انگلیسی، برای ادامهٔ تحصیل به خارج از کشور رفت.
در سال 1371 از سوی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، عنوان استاد نمونه به وی اعطا شد و در سال 1380 پس از انتشار ترجمهٔ قرآن به انگلیسی و فارسی عنوان 'خادم‌القرآن' را کسب کرد.
او در سال 2005، از سوی انجمن نویسندگان آفریقایی و آسیایی در مصر، به‌ عنوان برترین زن مسلمان برگزیده شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.