به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: مدیریت آب یکی از مهمترین دغدغه های مردم و کشاورزان باشد از اول تا 15 آبانماه چاههای کشاورزی در رفسنجان خاموش می باشد تا آب در چاه ذخیره شود که اینکار کمک به حفظ منابع آب می باشد.
وی ادامه داد: سالانه 320 میلیون متر مکعب آب به سفره های زیرزمینی رفسنجان ورودی است در حالی که خروجی این آب سالانه بالغ بر 500 میلیون متر مکعب است حق آیندگان را مصرف نکنید و حفظ کنید.
رمضانی پور بیان کرد:دولت نیز یارانه و تسهیلات بلاعوض برای اجرای سیستم آبیاری نوین به کشاورزان ارایه می دهد و جهاد کشاورزی راهنمایی می کند.
وی تصریح کرد: 80 هزار هکتار باغ در رفسنجان وجود دارد که حدود 14 درصد از این باغات به سیستم نوین آبیاری مجهز شده اند امید که کشاورزان به تجهیز باغات خود اقدام کنند زیرا برکت صنعت به میزان کشاورزی نیست و کمتر است.
امام جمعه رفسنجان به تصویب قانون کاپیتولاسیون در چهارم آبان سال های گذشته اشاره کرد و گفت: در این راستا امام راحل با جدیت و شدت اعتراض کردند.
رمضانی پور بیان کرد: دربحث تولید و صادرات باید بر اساس انگیزه و اعتقاد به پیشرفت نظام گام برداشت تا تولیدات به صادرات ِ نتیجه بخش منجر شود البته صادراتی استاندارد باشد.
7433/ 5054
خبرنگار:مریم رضایی ** انتشار : بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.