به گزارش ایرنا علیرضارزم حسینی روز سه شنبه در بازدید از ترمینال ضبط پسته آگاه در رفسنجان افزود: این میزان پسته بیش از چهار هزار میلیارد تومان ارزش ریالی دارد که بخش عمده ای از این درآمد به خارج استان یا کشور می رود و صاحبان این محصول درآمد خود را در استانهای دیگر سرمایه گذاری می کنند.
وی بیان کرد: بخشی از این درآمد برای نگهداری محصول و خرید سموم به کار می رود اما در کل درآمد پسته در استانهایی غیر از کرمان خرج می شود که باید با ایجاد انگیزه در کشاورزان و مالکان این درآمد برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی به استان برگردد.
وی با اشاره به اینکه رفسنجان با وجود بیش از 80 هزار هکتار باغ پسته سالانه 2 هزار میلیارد تومان درآمد پسته دارد گفت: اما صنعتی که دارد در مقابل این درآمد کم است و باید در کنار حفظ کشاورزی محصول پسته به سمت صنعت و خدمات پیش برود.
رزم حسینی افزود: سال گذشته با راه اندازی بورس پسته کشور در رفسنجان صندوق سرمایه گذاری بانک کشاورزی نیز برای پشتیبانی از این بورس تاسیس شد تا ساز و کار بورس بهتر از قبل شود و مردم و کشاورزان با مراجعه به بورس بتوانند پسته خود را در انبارهای بورس که در شهرستانهای سیرجان، رفسنجان و انار ایجاد شده نگهداری کرده و به فروش برسانند.
وی به معضل کم آبی در استان اشاره کرد و گفت: یکپارچه سازی اراضی پسته در استان کرمان از سال گذشته آغاز شده و در شهرستانهای رفسنجان، زرند و انار در حال اجرا است.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: تجمیع باغات خرده مالکان، اجرای آبیاری تحت فشار و مصرف سموم با کیفیت می تواند به خوبی بحران آب را حل کند و مصرف بی رویه سموم بی کیفیت را نیز کاهش دهد.
استاندار کرمان در سفر یک روزه خود به شهرستان رفسنجان از خانه حاج آقاعلی و مجموعه ورزشی آگاه و ترمینال ضبط پسته آگاه بازدید کرد.
علیرضا رزم حسینی همچنین امروز مدرسه شهید احمدی رفسنجان را نیز افتتاح کرد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.